Mes de paraules

El pianista Eleuterio Domínguez omple l’església de Santa Maria de la Ciutadella de Roses

El pianista Eleuterio Domínguez a Roses
Un moment del concert del pianista Eleuterio Domínguez a l’església de Santa Maria de la Ciutadella de Roses

Gran concert de música clàssica el que va oferir a Roses el pianista i compositor i professor de piano, Eleuterio Domínguez

El pianista Eleuterio Domínguez a Roses
Un moment del concert del pianista Eleuterio Domínguez a l’església de Santa Maria de la Ciutadella de Roses

Els amants de la música clàssica van omplir, diumenge passat, l’església de Santa Maria de la Ciutadella de Roses per viure una gran concert del prestigiós pianista i compositor Eleuterio Domínguez, que va interpretar obres de Chopin, Richard Wagner i Gershwin per part del prestigiós pianista i compositor espanyol Eleuterio Domínguez.

Un concert que abans de la seva celebració, i com a tast del que els assistents van gaudir després, la pianista rosinca Carme Vilà, impulsora del cicle ‘Nits de Clàssica’ juntament amb Ignasi Tomàs, va interpretar tres petits valsets de Schubert amb la intenció que el públic votés, a través d’un paper amb els números 1, 2 i 3, quin dels tres el va agradar més per esdevenir la sintonia d’aquesta sèrie de concerts dedicada a la música clàssica.

I un cop Eleuterio Domínguez es va posar al piano el primer que va fer va ser improvisar, un dels trets que el distingeixen com a pianista, de tal manera que al 2006, va crear l’Aula d’Improvisació a l’Escola Municipal de Música “Maestro Gombau” de Getafe (Madrid), on és professor des de 1995.

Per fer la improvisació es va convidar a tres persones del respectable a tocar una tecla del piano. Una improvisació del pianista que va estar acompanyada d’un text, el pròleg de la primera obra teatral de Federico García Lorca, ‘El maleficio de la mariposa’ de llegit per l’Ignasi Tomàs.

I ja posats en matèria, a la primera part del concert Domínguez va delectar als assistents amb la peça La polonesa Opus 53, de Chopin.

I ja a la segona, el pianista de Ciutat Real va interpretar Liebestod (la mort d’amor) de Tristany i Isolda, de Richard Wagner amb transcripció de Franz Liszt, per acabar amb · Rhapsody in Blue de George Gershwin, demostrant el perquè les seves interpretacions han captivat als espectadors d’importants Sales i Festivals d’Europa i Amèrica, perquè es cridat a col·laborar amb rellevants directors i orquestres nacionals i internacionals, i perquè el demanen que hi participi com a membre del jurat en concursos nacionals i internacionals, així com a impartir cursos especialitzats en interpretació pianística i improvisació.