Mes de paraules

Recomanacions alhora de comprar durant la campanya de les rebaixes d’estiu

Comparar, examinar i possibilitats de canvi del producte són algunes de les recomanacions i consells a tenir en compte ahora de comprar en les rebaixes d’estiu

Campanya de les rebaixes d’estiuDes de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà, de forma coordinada amb l’Agència Catalana del Consum (ACC), es fan públiques un conjunt de recomanacions i consells, adreçats a tots els consumidors en general, a tenir en compte durant la campanya de rebaixes d’estiu que van començar el passat cap de setmana i finalitzaran el 31 d’agost. L’ACC recorda que fer rebaixes és una decisió de cada comerciant i durant el termini que consideri convenient dins del límits fixats per la campanya.

Les principals recomanacions són les següents:

Gaudiu de les rebaixes de manera responsable.

Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l’aparador com a l’interior de l’establiment. Es pot substituir aquesta informació pel percentatge de reducció de preus en cada bé o servei.

Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.

Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta.

Comproveu si l’establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d’admetre aquest sistema en període de rebaixes.

Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d’ús i les característiques del producte.

Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L’establiment no té l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.

Demaneu i conserveu totes les factures o els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia i els podeu necessitar en cas de reclamació.

La publicitat és vinculant i podeu exigir-ne el compliment, per tant, guardeu la publicitat del producte juntament amb les seves característiques, les instruccions, els catàlegs comercials…

Quan compreu un producte, si teniu alguna incidència, reclameu a l’empresa que us l’ha venut i que té fins a un mes per contestar.

En el cas de les botigues en línia es disposa d’un període mínim de 14 dies per retornar la comprar, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raó d’higiene o altres, En qualsevol cas, cal informar-se sobre la polític de canvis.

Els establiments comercials disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.

És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.