Mes de paraules

Roses s’obre al mercat holandès

Turisme de Roses
Una perspetiva de la Fira d'Utrecht, Holanda

El departament de Turisme de Roses vol captar al turista holandès, el qual ha viscut una regeneració econòmica manifesta en els darrers anys

Turisme de Roses
Una perspetiva de la Fira d’Utrecht, Holanda

La ciutat holandesa d’Utrecht ha celebrat durant els passat 15 i 19 de setembre la 23a edició de la Expo 50PlusBeurs, la fira turística especialitzada en sèniors actius per excel·lència. De la mà del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Turisme de Roses ha ocupat un dels més de 600 expositors d’un centre que compta amb un ampli programa d’activitats: des de workshops fins a actuacions musicals, passant per conferències, tallers, degustacions o desfilades de moda.

El principal objectiu de Turisme de Roses és incidir en un mercat, l’holandès, que ha viscut en els darrers anys una regeneració econòmica manifesta: el PIB hi creix un 1,4% i la taxa d’atur ha caigut fins el 6,6%, uns números molt semblants als existents abans de la crisi. Poder econòmic a banda, un dels factors determinants que ha empès Turisme de Roses a ser-hi present és el gran interès pel turisme actiu i de natura d’aquest perfil de client, unes característiques que encaixen perfectament en l’oferta turística del municipi. A tot això, cal afegir-hi que el producte preferit pel 51% dels holandesos a l’hora de viatjar a Catalunya és el sol i platja, segell inconfusible de la vila.

Roses disposa de la combinació d’escenaris perfecta per a la pràctica esportiva i la descoberta del territori. Camins de muntanya o completament planers, per a fer a peu o en bicicleta, que permeten recórrer els dos parcs naturals que limiten el municipi al nord – Cap de Creus – i al sud – Aiguamolls de l’Empordà -, innombrables cales d’aigua cristal·lina envoltades de pins per perdre’s-hi en caiac o capbussar-s’hi amb ulleres i tub o gairebé 2 quilòmetres de costa abalisats per a la pràctica de la natació en són algunes de les possibilitats. Però també activitats relacionades amb el sector primari com la pesca i l’enoturisme formen part dels atractius per al perfil sènior. Posar-se a la pell d’un pescador i experimentar de primera mà l’ofici o saber pas a pas, des que es planta la vinya fins que s’envasa el vi, l’evolució d’aquest producte amb D.O. i realitzar-ne tastos permeten posar en sintonia el visitant i la nostra terra.

Amb 28 anys d’experiència en el mercat sènior i prop de 100.000 visitants en la seva darrera edició, 50PlusBeurs ha presentat un format en què el principal avantatge és la interacció directa amb el consumidor final, que permet vendre els anteriors productes sense la necessitat d’intermediaris i a través d’una atenció al client molt concreta i personalitzada.