Roses supera els diners recaptats l’any 2019 a la campanya “Posem-li pebrots al càncer” d’enguany

Voluntari i voluntàries que van participar els passats dies 6 i 7 de març a la campanya “Posem-li pebrots al càncer”

S’ha venut un total de 51.583 bosses de pebrots a tot Catalunya, que representa 77.374,30 euros recaptats, un 3% menys respecte l’any passat, mentre que a Roses s’ha superat la xifra de diners recollits l’any 2019

Els passats dies 6 i 7 de març, una setmana abans que entrés en vigor el Reial Decret del Govern espanyol per evitar la propagació del coronavirus, la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) i Condis Supermercats van portar a terme, per sisè any consecutiu, la campanya “Posem-li pebrots al càncer” per tal de recaptar fons per als programes de suport i atenció als malalts de càncer i a les seves famílies venen bosses de pebrots al preu d’1,5 €.

Una campanya en la que es van vendre un total de 51.583 bosses de pebrots, que va significar una recaptació de 77.374,50 €, el que suposa una davallada del 3% recaptat l’any passat (vegeu taula a sota).
En canvi, a Roses es va superar en 60 euros els diners recaptats a la campanya del 2019, ja que als dos supermercats Condis de la Vila es van vendre un total de 1.063 bosses de pebrots, concretament, 658 a l’ubicat a la Gran Via de Pau Casals, i 659 el situat a l’Avda Jaume I. Una millor xifra assolida que un any abans gràcies als 35 voluntaris i voluntàries que, per torns, es van implicar durant els dos dies, 6 i 7 de març, des de les 10 del mati fins les 8 del vespre per vendre bosses de pebrots en la lluita contra el càncer.

Aquest augment de la recaptació a Roses quan a Catalunya, en general, ha baixat, deixa palès, un cop més, que els rosincs i rosinques són  molt solidàris, per la qual cosa Pilar Serra, presidenta de la Fundació Roses Contra el Càncer, entitat que va coordinar la campanya als dos supermercats Condis, ha volgut “agrair a tota la ciutadania la seva solidaritat i, como no, a tots els voluntaris que van participar durant els dos dies als supermercats Condis per fer possible aquesta campanya, sense deixar-me la participació dels alumnes de l’institut Cap Norfeu, que ens van donar un cop de mà molt important alhora de vendre les bosses de pebrots”.

I és que els alumnes de tercer i quart d’ESO del Cap Norfeu “és el segon curs consecutiu que una quinzena d’estudiants han col·laborat dins el marc del Servei Comunitari, o bé de l’optativa de Voluntariat, en aquesta campanya dedicant unes hores del seu cap de setmana a animar els clients a comprar una bosseta de pebrots en favor de la lluita contra el càncer”, han manifestat Marta Armengol, referent del Servei Comunitari de 4t ESO i Anna Mª González, responsable del grup de voluntaris de 3r d’ESO de l’institut rosinc.

Implicació de les treballadores i treballadors de Condis Supermercats

La presidenta de la Fundació Roses Contra el Càncer tampoc s’ha volgut oblidar “de la implicació per part de les treballadores i treballadors dels Condis. En tot moment animaven als clients, tant per megafonia i en primera persona, a comprar bosses de pebrots. I és molt important aquesta implicació, perquè els clients habituals en detectar que els propis treballadors s’hi impliquen no surten del supermercat sense la seva bossa de pebrots”.

La FECEC – Junts contra el Càncer

La FECEC, junts contra el càncer és una entitat de segon nivell que agrupa 15 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d’integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. L’entitat és cens d’informació i dóna servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l’àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, supervivents i recerca psicosocial.

Formen part d’aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Associació Catalana d’ Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica-Oncolliga, Fundació Oncovallès, Fundació Kàlida, Grup Àgata, Grup Iris, Vilassar de Dalt contra el càncer, Osona contra el càncer i la Lliga contra el càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre.

CAMPANYA “POSEM-LI PEBROTS AL CÀNCER” 2020

Entitats Establiments Bosses venudes Diners recaptats (€)
F.ONCOLLIGA 466 ? 50.842,50
OncoCardedeu      
F. Kàlida 2 369 553,50
Grup Iris 2 511 781,50
Vilassar de Dalt contra el càncer 3 1.033 1.570,50
F.OncoVallès 15 3.549 5.626,50
F. Oncolliga Girona 26 6.396 9.703,50
F. Roses contra el càncer 2 Condis Gran Via: 659 1.594,50
Condis Jaume I: 404
Total: 1.063
OncoLleida 7 1.773 2.659,50
Fènix Solsonès 2 812 1.218,00
LL.Tarragona 8 1.074 1.698,00
Osona contra el càncer 2 363 556,50
FECEC   ? 570,00
TOTAL 535 51.583 77.374,50
Exit mobile version