Un heroi no es rendeix mai i el millor exemple és Manuel Rubio, del projecte ‘Moebius por el Mundo’

Tot i que va pensar abandonar, es reunirà amb les famílies de Moebius d’Argentina previstes abans de tornar cap a Espanya

'Moebius por el Mundo'Manuel Rubio va patir el primer accident des que va sortir de viatge, el 8 de juny, el passat dia 28 d’agost. Va ser a Bolívia. Dos cotxes en contra direcció el van obligar a llençar-se a la cuneta caient a un metre i mig d’alçada. Va perdre el coneixement, es va fer una fissura en una costella i múltiples contusions per tot els cos.
Va sortir de l’hospital on va ser atès i es va tornar a posar en ruta.

Ferit, la moto malmesa i pocs diners

Però, dos dies després, el 30 d’agost va patir un altre. A Villazón. Poble que té la meitat del seu terme municipal a Bolívia, i l’altre meitat a l’Argentina. Es va cremar les mans amb l’asfalt, “però el pitjor de tot és que Luna, la meva té les barres de la direcció doblades”, va dir Manuel.

Un problema que feia pràcticament impossible, i més en l’estat físic que es trobava el Motorista Solidari de ‘Moebius por el Mundo’, conduir la moto. Per això, el dia 2, des de Jujuy, poble al que va arribar gràcies a un camioner que només li va cobrar el combustible, Manuel Rubio va afirmar que abandonava el projecte per tornar cap a Espanya.

Ell, tot i les seves ferides es veia amb cor de continuar però a Luna l’era necessària una reparació que “no puc fer perquè no tinc pressupost”. Així que la seva idea era arribar a Buenos Aires per agafar un avió en direcció Espanya. “En Buenos Aires em trobaré amb persones de Moebius que serà com un comiat”, va dir Manuel. Però per arribar a la capital havia de recórrer gairebé 2.000 quilòmetres.

Es produeix un gir de 180º

Així, que el dia 3 de setembre arriba a la població de Salta amb la moto en un remolc. Allà es dirigir a un concessionari BMW per parlar de la possibilitat que el portin a ell i la moto fins a Buenos Aires. També el van fer una entrevista a Ràdio Salta, que té molta audiència, i va poder difondre Moebius. I gràcies a aquesta entrevista es va assabentar que hi havia dos nens a Salta amb la Síndrome, i no ho sabia, “així que aprofitaré per anar a visitar-los”.
Però, durant aquest dia la cosa va donar un gir de 180 graus pel que respecta a la sort de Manuel, ja que el van oferir la possibilitat d’anar la ciutat de Córdoba i reparar la moto gratis “la qual cosa m’agradaria perquè el que vull és viatjar en la moto”, va explicar.

Luna en la grúa camí de Córdoba, Argentina

Puja la moral

El dia 4 de setembre Manuel diu sentir-se “anímicament millor, em sento amb més forces, la fissura de la costella no em molesta molt, la cadera tampoc i les cremadures de les mans van millorant gràcies a la medicació”. A Salta troba molta gent que el vol ajudar a arribar a Córdoba per reparar la moto i poder circular. I BMW està plantejant la possibilitat de portar-lo directament a Buenos Aires. “He de decidir quina és la millor solució”.

Finalment, el dies 5, 6 i 7 de setembre els va passar a Salta, perquè al ser cap de setmana la questió del transport, ja sigui a Córdoba o Buenos Aires, va quedar parat. Els primers dos dies va estar allotjat en casa d’un motorista i el tercer una treballadora de BMW li va oferir allotjar-se a casa seva amb la seva família.

En Córdoba per reparar la moto

Viatge de 900 km amb una grua creuant una tempesta de sorra, per arribar a casa de les persones que li van oferir reparar la moto. Que un cop vistes les reparacions van constatar que la reparació duraria com a mínim dos dies.

Ajuda’l a tornar a casa

Aquest dia, 9 de setembre, mitjançant la xarxa social de Facebook de Manuel Rubio i ‘Moebius por el Mundo’ es va demanar ajuda per quan el Motorista Solidari pugui comprar el bitllet d’avió per tornar a Espanya. Amb qualsevol aportació és suficient, des de 1 € fins el que cadascú pugui o vulgui. L’ingrés s’ha de fer a aquest número de compte, que també surt a la foto de dalt: 0182-8120-10- 0200062225

Foto de família amb BMW República Argentina després de reparar la moto

Primer dia de reparació

El dia 10 de setembre els mecànics es van dedicar a que Manuel Rubio tingués de nou llum al davant “aprofitant un far anti boira que jo tenia i d’un cotxe, pura artesania”, va dir Manuel, com pura artesania va ser fer, amb un torn, un tap del bombin del fre de davant perquè estava trencat. Així, també “hem aconseguit que les maletes quedin bastant bé”.

Segon dia de reparació

El segon dia es van reparar les barres de la direcció, que era el que impossibilitava una conducció segura de Manuel. Així, el Motorista Solidari tornarà a la carretera a sobre de Luna, la seva moto, gràcies a BMW República Argentina amb “Tito Guerra al capdavant”.

Durant els dos dies que va estar a Córdoba va aprofitar per reunir-se amb famílies Moebius.

Manuel Rubio amb famílies de Moebius de Córdoba

Un heroi no es rendeix mai

Adolorit, fet pols, física i anímicament, després de patir dos accidents gairebé consecutius que li van provocar una fissura (petita fractura) en una costella, múltiples contusions i cremades a les mans d’arrossegar-les per l’asfalt. Com dèiem, fet pols.
I feta pols també va quedar Luna. I va dir d’abandonar perquè no podia seguir, no podia conduir, “jo vull continuar, però no puc conduir amb seguretat”.

Però un heroi no es rendeix mai, i un cop aconseguit reparar la seva moto, Manuel Rubio és el millor exemple d’aquesta afirmació, perquè ara pot continuar ruta per reunir-se amb les famílies que havia previst fer-ho a l’Argentina.

Luna pateix una avaria mecànica

Tito Guerra (amb ulleres) i un dels mecànics de BMW República Argentina intentant reparar a Luna enmig de la carretera

I el que són les coses, el destí, la sort o simplement la mecànica, ja que després d’un cop reparada la moto “de manera artesanal”, i un cop posat en ruta Manuel Rubio acompanyat dels amics de BMW República Argentina, camí de Rosario, Luna s’ha tornat a espatllar. Per sort, no a causa de un accidente.
Va ser el dia 12 de setembre. Es portaven uns 260 kilòmetres de ruta quan “la moto ha començat ha fer un soroll bastant fort”. I en mig de la carretera han desmuntat la moto per trobar el problema.
No hagut manera, així que els mecànics de BMW República Argentina han portat a Luna en un remolc a casa de la filla de Tito Guerra, el cap de mecànics, on el seu gendre, també mecànic, té un taller.
I ha estat aquí on han pogut esbrinar que el problema venia de l’embragatge, “hem trobat els separadors de l’embragatge trencats i una peça que li van posar de suplement que no pertany a la moto original, i això ha estat l’origen de l’avaria”, ha explicat Tito Guerra.

La qual cosa significa que Manuel Rubio, que tenia previst ahir arribar a Rosario i avui a Buenos Aires, no pot assegurar quan arribarà a totes dues ciutats per poder reunir-se amb les famílies de Moebius abans de tornar cap a casa.

Exit mobile version