Loading...
You are here:  Home  >  Actualitat  >  Current Article

“Amb el Consell de Carnaval de Roses tenim molta feina a fer”

Per   /   25/02/2016  /   1 Commentari

El Consell de Carnaval estarà composat per 15 persones, 12 representants de les colles i 3 de l’Ajuntament

Carnaval de Roses 2016

Un moment de la reunió entre representants de l’Ajuntament de Roses i de les colles de Carnaval

“Amb el Consell de Carnaval tenim molta feina a fer”, va afirmar el regidor de Festes de Roses, Francesc Giner, davant les propostes i queixes d’alguns representants de les colles, per tot seguit desvetllar la idea que te l’Ajuntament de com ha de ser l’estructura d’aquest Consell de Carnaval, “hauria d’estar format de 12 caps de colla que representi a totes les colles, i per part de l’Ajuntament hi serà el responsable de Seguretat Ciutadana, el de Festes i el d’Ocupació Pública”, que en aquest cas són l’alcaldessa Montse Mindan, el mateix Giner i Juan M. Fernández, Ferdy.

Un Consell que tindrà la potestat de posar normes i crear un reglament que contempli sancions, si calen, decidir si es creen premis, o no, a la millor carrossa i a les millors disfresses, al millor comportament o a la millor escenografia, entre d’altres aspectes. En definitiva, “tot el que comporti des del primer fins a l’últim minut del Carnaval ha d’estar regulat i aprovat per aquest Consell”, va dir el regidor de Festes.

Així, totes les colles rebran un email per si volen formar part d’aquest Consell, i un cop se sàpiga la quantitat de caps de colla que volen ser-hi en aquesta nova entitat es decidirà com escollir els 12.

La creació del Consell de Carnaval va ser ben rebut pels representants de les colles, tot i que David Gómez, de la colla Los Nenucos va afirmar que tot i que només hi haurà 12 representants “estaria bé fer partícips a totes les colles de les decisions que es prenguin”, alhora de crear unes normes o premis de Carnaval . Una petició a la que l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, va respondre, que “un cop estigui establert de com serà definitivament, i abans de passar-ho pel ple per a que sigui un reglament oficial, es ratificarà en una assemblea on esteu tots els caps de colla”.

Així, abans de ser efectiu el reglament, aquest ha de ser aprovat per la majoria de les colles de Carnaval.

Valoració del Carnaval

La valoració que va fer el regidor de Festes de Roses, Francesc Giner, va ser qualificada com “molt millor que anys anteriors, sobretot l’íultim any la meva valoració es positiva, el comportament va ser excel·lent del xofers, i va esmentar una queixa personal que es pot extrapolar a tothom, “la distància que hi havia entre una carrossa i una altra, que va provocar que la gent es cansés de tant esperar el pas de les carrosses i es va marxar”. Giner, va remarcar que aquest és un aspecte en el que hem d’incidir per aconseguir una passada àgil i que no es faci pesada.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Roses, va manifestar que “és evident que el Carnaval ha millorat, i és evident que el Consell de Carnaval servirà, entre d’altres temes, per a que les colles que han tingut un comportament incorrecte siguin penalitzades” dient que hi haurà una colla que rebrà un correu properament, que tot i que no va desvetllar ni el perquè ni el contingut, tot sembla que no serà precisament un email de felicitació. Mindan, però, va destacar quela majoria, per no dir la gran majoria de les colles es va comportar com tocava”.

Així mateix, l’antic regidor de Festes i actual d’Infraestructures i Serveis Públics, Juan M. Fernández, Ferdy, va valorar també de manera positiva el Carnaval d’enguany, tot i que va lamentar, “que la gent de fora no vingués a veure el Carnaval, els tenim acostumats a fer-ho tant malament en els darrers anys que no van poder gaudir de les passades de dissabte ni diumenge, les quals, amb algunes colles ballant la seva coreografia, van estar molt bé”.

Incidències durant el Carnaval

Francesc Giner, només començar la reunió amb els representants de les colles va voler enumerar les incidències registrades per la Creu Roja, destacant que “enguany han baixat bastant respecte a l’any passat”.
Aquest any es registrar un total de 21 incidències per lesions, 17 per intoxicacions etíliques i cap coma etílic el que significa 36 intervencions de la Creu Roja

Al 2015 van ser 12 les atencions per lesions, 41 les intoxicacions etíliques i 7 comes etílics

I si les atencions sanitàries al 2015, van sumar 57, amb 29 persones derivades als centres de salut, enguany aquestes han disminuït a 35, de les quals 13 es van evacuar al CAP.

Comportament i incidències de les carrosses

Les incidències registrades per la Policia Local les va enumerar Francesc Giner assenyalant, primer de tot, que “tenim el nom de les carrosses causants de les diferents incidències”.
Carrosses, segons va dir el regidor de Festes, que van causar problemes de soroll a altres hores de la matinada en diferents punts de la Vila, com el carrer Espronceda i l’estació d’autobusos de la SARFA.

Com a incidències més destacades, a banda dels problemes mecànics de les carrosses, a les quals “se’ls trenca la llança del remolc per sobrepès”, Giner també va esmentar l’incendi que es va originar a la nau de l’Escribano, que “no sabem que va passar”, i va desvetllar que hi va haver una colla “que va dificultar l’assistència d’una persona èbria a la seva carrossa”, així com un altra que “portava una senyal de trànsit”, o la que “va llençar un bidó ple d’escombraries a la Riera de la Cuana”.

Dons sí, tal i com va assenyalar Frances Giner hi ha molta feina a fer en el Consell de Carnaval de Roses.

    Print       Email

1 Comment

  1. Thomas Spieker ha dit:

    Benvolguts Montse, Xispa i Ferdy,
    Benvolguts membres de les Colles de Carnaval rosinques,

    No sóc massa donat a participar al nostre Carnaval, tot i que me’l estimo com el primer. Els anys que el vaig viure més intensament, foren aquells en què estava davant de CHIC. Però tot i havent-me convertit en espectador, segueixo els esforços que entre tots féu cada any, per millorar la veritable ‘festa major’ dels rosincs.

    Crec que la idea de crear un ‘Consell Assessor’ és molt bona i veig que sereu els que heu d’ésser per conformar-lo. Però tot i així vull aportar-vos una idea, un pensament que crec que és comú a qualsevol activitat col·lectiva. I és la necessitat de comptar amb algú que sigui creador i responsable del conjunt de l’activitat, un director d’orquestra. Perquè una colla de músics excel·lents no fan res, si no hi ha algú que assumeix la direcció del tot que es vol presentar. Igual que molts i molt bons actors no fan una bona obra de teatre o una bona pel·lícula, jo crec que al nostre Carnaval li manca algun cap creatiu i amb capacitat i passió de lideratge, per convertir-lo en un conjunt de creativitat i individualitats, integrats en una activitat comuna – la Passada – que és un ‘animal’ diferent a cadasc-una de les colles i que necessita ésser guiat per algú – com un domador que ha de guiar les bèsties al circ, per evitar la disbauxa i garantir la qualitat i l’ordre de l’espectacle.

    I estic convençut que d’entre tots els apassionats pel Carnaval de la Vila, trobareu a la persona més adient que pugui rebre l’encàrrec de tots – colles i organització – per recuperar per al nostre Carnaval l’excel·lència que es mereix.

    Molta sort per a tothom. VISCA EL CARNAVAL DE ROSES!

Doneu la vostra opinió

You might also like...

El Gran Dictat

La final del concurs El Gran Dictat se celebra al Consell Comarcal de l’Alt Empordà

Read More →
%d bloggers like this: