Programa Reallotgem

Embarranca un vaixell de pesca contra l’espigó del segon moll de Roses

Vaixell embarrancat a Roses
El vaixell embarrancat a l'espìgó del segon moll de Roses. A dalt, en detall, els casc de l'embarcació encastat contra les roques

La principal hipòtesi de la causa del sinistre és que el pilot automàtic del vaixell de pesca s’ha quedat clavat

Vaixell embarrancat a Roses
El vaixell embarrancat a l’espìgó del segon moll de Roses. A dalt, en detall, els casc de l’embarcació encastat contra les roques

El vaixell de pesca d’encerclament Hermanos Cervilla de la Confraria de Roses ha embarrancat al voltant de les 6 d’aquest matí quan tornava cap a port. L’embarcació s’ha encastat, per motius que es desconeixen, contra de l’espigó dels segon moll, tot i que la principal hipòtesi és que “el pilot automàtic del vaixell s’ha quedat clavat i no l’han pogut posat en pilotatge manual”, han manifestat alguns dels testimonis de les tasques per treure el vaixell de les roques.

El que si ha pogut fer el patró han estat frenar la nau per a que l’impacte fos el mínim possible.
Fins al lloc s’han desplaçat Salvament Marítim, el patró major de la Confraria de Roses, Antoni Abad, i la cap del districte marítim de Roses i inspectora de la Marina Mercant, Gemma Delofeu.

Finalment, quan Salvament Marítim ha finalitzat els preparatius de seguretat s’han endegat els motors del vaixell per extreure’l de les roques, la qual no s’ha aconseguit tot i posar el motor a tota maquina.

Tot seguit, però, amb l’ajuda de la barca de teranyina de l’embarcació més un remolcador de la Confraria s’ha pogut treure al voltant de les 9 del matí el vaixell de l’espigó, el qual s’ha dirigit a les drassanes, tot just situades a l’altre costat, per a la seva reparació sense que entrés a l’interior del casc.

Cal destacar que no s’hagut de lamentar cap d’any personal.