Programa Reallotgem

La restricció de camions per l’N-II ha reduït a la meitat el nivell de decibels a Bàscara

Bàscara,. millor sense camions
Bàscara, quan podien circular camions per la N-II

L’eliminació de 4.000 camions diaris per la via s’estima que suposarà la reducció del valor mig anual de NOx en 21 ug/m3

Bàscara,. millor sense camions
Bàscara, quan podien circular camions per la N-II

La restricció de trànsit per als vehicles pesants de quatre eixos o més a la carretera N-II ha fet baixar a gairebé la meitat el nivell de decibels a la població de Bàscara. Així ho ha explicat la directora general de Qualitat Ambiental, Assumpta Farran, a la Green Week conference 2013, que se celebra fins divendres a Brusel·les sota el títol “Cleaner Air for All”. Farran ha parlat també de les mesures que poden dur a terme els governs locals per millorar la qualitat de l’aire.

En el cas de l’N-II, Farran ha explicat que l’eliminació de prop de 4.000 camions diaris per l’interior de Bàscara, més enllà de suposar una millora molt important per a la seguretat del municipi, també ha suposat una reducció dels nivells de soroll en prop de 7 dBA. “Aquesta reducció suposa baixar la sensibilitat acústica real del que perceben els ciutadans a gairebé la meitat del que fins ara tenien, tot i mantenint la mateixa intensitat mitjana diària (IMD) de trànsit pel que fa a la resta de vehicles que hi circulen”, ha dit. Per a Farran, en cas que no s’haguessin prohibit els camions, caldria haver reduït el trànsit a un 25% de la IMD actual per obtenir reduccions de soroll tant importants.

Pel que fa a la millora de la qualitat de l’aire, s’estima que evitar el pas d’aquests camions a diari farà baixar el valor mig anual de NOx en 21 ug/m3.

Pel que fa a l’increment de vehicles pesants a l’AP-7 al seu pas per Salt, tant els increments de contaminació acústica (menys d’1 dBA) com els de NOx són molt poc significatius. Segons Farran, els nivells actuals garanteixen la capacitat del medi per assumir aquest lleuger increment.