L’Associació de Càmpings de Girona guardonada per la seva difusió del català

Associació de Càmpings de Girona

El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, amb el premi de la Confederació del Comerç de Catalunya

L’entitat va rebre el premi que atorga la Confederació del Comerç de Catalunya a la millor iniciativa lingüística del sector comercial

Associació de Càmpings de Girona
El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, amb el premi de la Confederació del Comerç de Catalunya

L’Associació de Càmpings de Girona va rebre ahir a Barcelona el Premi CCC a la millor iniciativa lingüística del sector comercial –Memorial Mercè Canal que concedeix la Confederació del Comerç de Catalunya . El guardó, que aquest any ha arribat a la 12a edició, té com a finalitat reconèixer l’esforç que fan les entitats, empreses i associacions dels sector del comerç, dels serveis i del turisme per promoure l’ús del català. I compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través dels departaments d’Empresa i Ocupació, de Cultura ( Direcció General de Política lingüística) i de Benestar Social i Família ( Direcció General per a la Immigració).

L’Associació de Càmpings de Girona ha estat premiada en la Categoria d’Entitats. El Jurat n’ha remarcat la política comunicativa en català, tant interna com externa; el blog oficial i la pàgina web de l’entitat en català (aquesta darrera també en altres idiomes) que permet fer reserves en línia; i el fet que el multilingüisme per poder atendre els visitants estrangers no fa perdre l’ús del català i es respecta en la web, per al turisme interior, i , alhora, es projecta i es fa visible aquesta llengua a l’exterior.

El premi el va recollir el president de l’Associació, Miquel Gotanegra, que va agrair el reconeixement destacant que “és fruit de la feina de tots els càmpings gironins”, recordant que “des de l’Associació s’intenta fer viure al turista les experiències del nostre territori”.

Segon premi en un any

Aquest guardó s’afegeix al Premi Alimara que l’Associació va rebre el passat 17 d’abril per la seva potent i innovadora campanya de promoció duta a terme durant el 2014. Es tracta d’un premi que concedeix el prestigiós CETT ,centre dedicat a la formació en turisme i hostaleria i a la investigació i assessorament turístic, i el Saló B-Travel.

En concret, la campanya de promoció premiada amb l’Alimara inclou el producte molt innovador ‘Campings Experience’ que es va posar en marxa per potenciar el turisme de proximitat. És el primer pack dels càmpings, ideat perquè el turista que no conegui aquests establiments en pugui gaudir i està editat en català, castellà, francès i anglès. Les reserves també es poden fer a través de la seva web. També s’hi inclou el motor de reserves online per als càmpings associats a través de la web dels Càmpings de Girona que s’ha renovat per tal que sigui una eina de promoció i difusió exemplar en el sector i que s’ofereix en 7 idiomes i incorpora una Intranet; el saló Girocamping que s’ha consolidat com el gran aparador del sector; i l’acció destacada que es va dur a terme al gener del 2014 a Stuttgart , on 7 càmpings gironins van rebre el prestigiós guardó “Best Càmping” que atorga l’ADAC ( l’Associació automobilística amb més socis d’Alemanya) i el club automobilista holandès ANWB.

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona, fundada al 1977, és la més antiga d’Espanya. Compta amb 75 establiments associats ( més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona ) i ofereix més de 120.000 places d’ allotjament. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *