Programa Reallotgem

L’atleta de Roses Xavi Llamas es mostra intractable a la ultra marató d’Osca, la Guara-Somontano

Xavi Llamas
Xavi Llamas creuant la meta com a guanyador de la Guara-Somontano de 50 Km

Dani Navarro, també del Club Atletisme Roses assoleix una molt bona cinquena posició a la ultra marató Trepitja Garrotxa

A l’estat espanyol se celebra una Lliga de ultra maratons de muntanya. Gran Canària, Castelló de la Plana, la Cerdanya i la serralada de Guara d’Osca són les seus on es disputa aquesta lliga esponsoritzada per Sport HG, la mateixa empresa que patrocina a l’atleta del Club Atletisme Roses, Xavi Llamas, i que el va convidar a participar a la Guara-Somontano de 50 quilòmetres, que va tenir lloc aquest passat dissabte.

En total van participar uns 150 corredors, la majoria bascos, madrilenys i aragonesos “dels quals no en coneixia cap i no tenia cap referència de ningú d’ells”, va dir Llamas a l’acabar la cursa, per això quan van donar el tret de sortida “i veure que sortien a tota hòstia, vaig fer el mateix”, col·locant-se entre els cincs primers, que van permetre escapolir-se a l’atleta basc Ricardo Vázquez, “al qual vaig agafar i avançar en una llarga pujada”. I poc a poc va anar augmentant la diferència respecte el segon, “en un avituallament a meitat de la cursa em van dir que el portava 2 minuts”.

El segon i tercer classificats el tornen a agafar

Per un error d’apreciació amb el controlador de l’avituallament, Xavi Llamas pensa que s’ha equivocat de ruta, “perquè em va dir que havia de pujar una muntanya i les indicacions de la cursa em feien baixar i baixar, i vaig decidir tornar enrere”. Així que tornant enrere es va topar amb el segon i tercer classificat, als quals els explica la situació. El segon de la cursa, Vázquez, decideix tornar a enrere amb Llamas fins al punt d’avituallament, però el tercer, Alberto Sánchez, decideix continuar.
Quan comproven que la ruta era la correcta, el primer classificat ja portava 3 minuts a tots dos “i vaig forçar el ritme per agafar-lo deixant a en Ricardo rezagat”. I el va agafar a falta de 15 quilòmetres per arribar a meta, portant un ritme tan intractable per a en Sánchez que va creuar la línia d’arribada amb una avantatge sobre ell de més de 10 minuts, amb un temps de 5 hores, 3 minuts i 17 segons. “Si no tiro marxa enrere pensant que m’havia equivocat possiblement hagués baixat de les 5 hores”, va dir un content i satisfet Xavi, el qual ja pensa en la pròxima cursa de muntanya en la que participarà. D’aquí a quinze dies a la Puig Sacalm Extrem de 42 quilòmetres.
Dani Navarro, assoleix un meritori cinquè lloc a la Trepitja Garrotxa de 63 quilòmetres

Dani Navarro
Dani Navarro pujant el Coll de Bassegoda durant la ‘Trepitja Garrotxa’ de 63 km

Dani Navarro com Xavi Llamas i altres corredors del Club Atletisme Roses és un gran aficionat a les curses de muntanya, sobretot “a les maratons de llarga distància”, com la que es va desenvolupar dissabte a la Garrotxa, la ‘Trepitja Garrotxa’ de 63 quilòmetres.

Navarro es va presentar a Oix, municipi on hi havia la sortida i l’arribada de la prova, sense haver pogut entrenar gens a causa d’haver estat malalt durant tota la setmana, on fins i tot va haver de guardar llit amb febre i vòmits.

La sortida d’aquesta prova la van prendre un centenar de corredors i en Dani es va posar entre els 30 primers “seguint el consell que em va donar en Xavi Llamas, que anés al meu ritme, i anant al meu ritme em vaig posar entre els primers”, va explicar l’atleta rosinc a final de la cursa.
I al seu ritme va anar avançant corredors. La grip estomacal que el van ‘diagnosticar i la falta d’entrenament semblava que no li passaven factura, “fins que vaig arribar al Coll de Bassegoda em va donar un baixada que em pensava que no podria seguir”. Però es va recuperar i al darrer avituallament de la cursa, quan faltaven 10 km per arribar a meta, “em van dir que anava cinquè”. I en cinquena posició, amb un temps de 8 hores 43 minuts i 27 segons, va creuar la línia d’arribada.
Un cinquè lloc que va deixar a Navarro “molt content, perquè no m’ho esperava després d’haver estat al llit malalt, i molt satisfet perquè ho he aconseguit sense poder entrenar gaire, ja que la meva professió no m’ho permet”.

A la propera cursa que té previst participar Dani Navarro és la Trans Gavarres de 60 Km de Girona el proper 2 de novembre.