Més que un Mercat

Olga Simarro

Olga Simarro, Portaveu del PSC a l’Ajuntament de Roses i candidata a les eleccions municipals

Olga Simarro
Olga Simarro, Portaveu del PSC a l’Ajuntament de Roses i candidata a les eleccions municipals

És temps de repàs i de balanç, de fer propostes i de programes. Malgrat que cada vegada més es fa política amb els sentiments, no hi ha acció política real sense propostes i sense programa.

És cert que els compliments dels programes són una empresa difícil, tant per a vells com a nous partits, especialment si es vol mirar lluny i pensar en el futur.

Un dels temes més importants d’aquesta legislatura ,donada la situació de crisis econòmica i que condiciona l’ocupació i el treball ,és la Promoció Econòmica i concretament ,per a nosaltres ,el Mercat Municipal.

En un poble, els espais de referència per a tots nosaltres són els  equipaments, les places i els espais comercials. El Mercat Municipal de Roses ha estat l’espai comercial que ha transcendit al barri i ha estat durant més de 30 anys referent de ciutat.

El comerç de proximitat és el tipus d’activitat econòmica que vertebra i cohesiona els municipis perquè està formada per petits comerciants i autònoms que viuen a Roses. El MERCAT MUNICIPAL, en el cas de Roses i molts altres municipis amb la seva centralitat, és el principal element dinamitzador de l’eixample de la Vila, on viu una important proporció de persones grans del centre de Roses (Rosincs) que continuen confiant en el mercat de Roses com a lloc de compra de proximitat.

Fa 4 anys ens preguntàvem de nou el mateix:

Hauríem de promocionar el comerç local i donar una oportunitat en lloc de presentar propostes que semblen condemnar a l’extinció els nostres petits comerciants ?Necessitem una altra superfície comercial?

La competència dels supermercats és ferotge, la modernització del mercat és necessària i ha d’anar acompanyada d’un pla de viabilitat que ajudi a dinamitzar les opcions del mercat actual.

Després de 4 anys sense res, amb una renovació de la concessió en precari i davant de la dificultat del govern per tirar endavant un projecte excessivament car, apostem per una renovació de l’actualment existent.

El nostre mercat ha d’esdevenir, més encara,  un espai social, la compra tradicional diària és una forma de socialització, el mercat ha estat i ha de ser el mercat de tots.

Més espai turístic. Una oferta de productes que descansin en conceptes de proximitat, de quilòmetre zero i des de la perspectiva de productes saludables. Eco-mercats, en  què el fil conductor són els productes ecològics. Per aconseguir tenir una oferta que dupliqui l’actual, i aconseguir distingir-se i especialitzar-se, l’ajuntament té l’obligació de provocar el canvi i fer inversió en modernització:

Proposar la revisió Horaris d’Obertura, repartiment a domicili, compra en línia, wi-fi o noves denominacions com ara els autoserveis i ajustar els costos d’ocupació i/o mantenir les tarifes en preus adequats.

Atracció comercial i turística amb una solució per la mobilitat que inclogui un pàrquing (en règim de concessió a preus assequibles i pensant en el cotxe elèctric).

Entre tots hem de pensar el nou client i enamorar-lo.

Volem  compromís Municipal i implicació en un projecte compartit per a tothom, no hauria de ser demanar molt. 

Olga Simarro
Portaveu del PSC a l’Ajuntament de Roses i candidata a les eleccions municipals