Mes de paraules

Territori i Sostenibilitat licita les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim

Desdoblament de la C-260 a Vilatenim
Imatge vitual de com quedarà la C-260 al seu pas per Vilatenim / arxiu

El projecte preveu el desdoblament, la construcció de calçades laterals i dos nous vials urbans al sud i el nord de Vilatenim

Licitació desdoblament de la C-260 a Vilatenim
Imatge vitual de com quedarà la C-260 al seu pas per Vilatenim

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat el projecte de desdoblament de l’últim tram que quedava per desdoblar de la carretera C-260, d’uns 750 metres de longitud, al seu pas pel nucli de Vilatenim, al terme municipal de Figueres. L’àmbit de l’obra va des de l’enllaç amb la carretera N-II fins a la rotonda de Vilatenim, on s’inicia ja el tram desdoblat. La inversió prevista és de prop de 19,17 MEUR, dels quals prop de 8 MEUR seran per a l’expropiació d’unes 13 edificacions, necessària per poder realitzar l’obra.

La C-260, que uneix Figueres i Roses, suporta una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles/dia, tot i que pot arribar als 43.000 vehicles/dia durant el mes d’agost. El desdoblament pretén resoldre els problemes de congestió que es produeixen en aquest tram d’entrada a la ciutat de Figueres, amb l’execució d’una via amb les suficients característiques de capacitat i seguretat i respectant a l’hora el seu entorn urbà. Es preveu iniciar les obres al segon semestre de 2015, amb un termini d’execució de 15 mesos.

L’actuació preveu el desdoblament amb la secció següent:

  • El tronc central està format per dos carrils de 3,20 metres amb voral interior d’1 metre i voral exterior d’1,5 metres. La mitjana formada amb barreres rígides de formigó (New Jersey) tindrà 1,6 metres.
  • A cada costat del tronc es preveu la formació d’unes calçades laterals. Cada calçada lateral se separa del tronc mitjançant un espai enjardinat d’1,6 metres delimitat per vorades (en la calçada lateral nord i en la zona més propera a la rotonda la mitjana enjardinada s’eixampla fins als 3 metres d’amplada). Les calçades laterals tindran 6 metres d’amplada. D’aquests 6 metres, 4 corresponen al carril de circulació i 2 als aparcaments. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres.
  • Per possibilitar que els vianants puguin travessar la carretera, es preveu la formació d’una passera sobre la carretera. La passera se situa a continuació del carrer Baladres, relativament a prop de la rotonda final. La passarel·la tindrà un tram central de 24 metres de longitud i dos laterals de 18 i 14 metres. L’amplada de la passarel·la serà de 3,6 metres, dels quals 1,8 tindran un paviment de fusta i els altres 1,8 tindran el paviment sintètic. Es formaran rampes i escales a cada costat de la passera.

Dos vials urbans completen l’actuació

A més del desdoblament de la C-260, l’actuació inclou la formació de dos vials urbans propers: el Vial sud i el Vial nord.

El Vial sud discorre paral·lel a la C-260 i relativament proper al riu Manol. Connecta el sud de Vilatenim amb la zona industrial situada a l’altre costat de l’N-II. El vial pot servir per connectar directament Figueres amb Vilatenim, sense haver de passar per l’enllaç actual de l’N-II que pot arribar a nivells de congestió.

Desdoblament carretera Vilatenim

El Vial sud està format per:

  • Una rotonda en la part inicial (rotonda del Far d’Empordà). Correspon a l’encreuament del carrer Parc del Manol amb el carrer de Can Lei, la carretera del Far i la prolongació del carrer Itàlia. La rotonda tindrà un diàmetre exterior de 30 metres amb una calçada anular de 8 metres.
  • Un vial d’uns 550 metres de longitud format per 2 carrils de 3 metres i un aparcament de 2 metres. A més es preveu a un costat una vorera de 2 metres i a l’altre costat una zona enjardinada de 2 metres i un carril bici de dos metres.
  • Un pas sota l’N-II. Tindrà una amplada total lliure de més de 14 metres formada per dos carrils de 3 metres, una vorera de 2’75 a 3 metres i l’altra vorera de 6,1 a 6,95 metres. La longitud serà de 41,6 metres.

El Vial nord és sensiblement perpendicular a la C-260, i paral·lel a l’N-II. Se situa a l’inici de l’actuació i permet donar continuïtat de la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Tindrà una longitud d’uns 240 metres. Estarà format per un sol carril de 4 metres i una vorera de 2 metres.