Territori i Sostenibilitat sotmet a informació pública la ronda sud de Figueres

Territori i Sostenibilitat

El vial, de 5 quilòmetres de longitud, connectarà la C-31, l’N-II i l’estació del TAV de Figueres – Vilafant

Territori i SostenibilitatEl Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat el procés d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental de la ronda sud de Figueres, un vial periurbà que permetrà connectar la C-31, l’N-II i l’estació del TAV de Figueres-Vilafant. Aquesta via tindrà una longitud d’uns 5 quilòmetres i discorrerà pels termes municipals de Vilafant, el Far d’Empordà, Vilamalla, i Santa Llogaia d’Àlguema.

Aquesta ronda urbana tindrà una elevada connectivitat amb els carrers i el nuclis que connecta i permetrà millorar la mobilitat urbana de Vilafant i els municipis propers, a més de formar un accés més directe a l’estació de la línia d’alta velocitat.

El traçat s’inicia a la C-31, a la zona del seu enllaç amb l’N-II (variant de Figueres); a continuació, s’acosta a la línia del TAV i discorre sensiblement paral·lel fins a la carretera de Santa Llogaia d’Àlguema. En un tram posterior, d’uns 1,5 quilòmetres, se separa cap a l’est. El tram final de la Ronda torna a ser paral·lela a la línia del TAV, fins a connectar amb l’estació.

La ronda estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres; en total, la calçada tindrà una amplada 10 metres. En un tram intermedi de la ronda –entre l’N-IIa i el carrer de les Closes– es preveu, addicionalment, una vorera per als vianants de 3 metres d’amplada i un carril bici, també de 3 metres.

Al llarg del seu traçat, el vial comptarà amb set rotondes a nivell sobre el tronc per tal de facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn. A més, es preveu la formació d’un enllaç a diferent nivell amb la carretera N-260 (de Figueres a Olot). Aquest enllaç estarà format per un pas sobre el tronc de la ronda i una rotonda a cada costat del tronc. La principal estructura prevista és un viaducte sobre el riu Manol i la riera d’Àlguema, que tindrà una longitud de gairebé 500  metres.

El cost de la construcció de la ronda s’estima en 19 MEUR.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *