Un oli d’oliva de Rabós arriba a la Xina

L'oli d’oliva Clos de la Torre de Rabós d'Empordà en un estant de la Fira Hofex de Xina

Es tracta de l’oli d’oliva Clos de la Torre de Rabós d’Empordà  que ha estat elaborat de forma artesanal  i única i exclusivament  amb les olives produïdes al seu celler

L’oli d’oliva Clos de la Torre de Rabós d’Empordà en un estant de la Fira Hofex de Xina

L’oli d’oliva oli d’oliva Clos de la Torre, produït per Oleícola de l’Empordà, ha arribat a la Xina, concretament a Hong Kong. L’empresa, ubicada a Rabós d’Empordà, ha participat  a la fira Hofex, líder en alimentació i hostaleria, que s’ha celebrat recentment en aquesta ciutat, en un estand del seu distribuïdor, i ja té a punt la primera comanda amb destí cap al país asiàtic. També tenen previst fer arribar el producte al llarg d’aquest any a la ciutat xinesa de Macau.

La fira Hofex  està organitzada per Messe Düsseldorf Xina i l’UBM, una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector agroalimentari a Àsia, i amb especial influència al Sud-est asiàtic. És una fira exclusiva professional i  una porta d’entada al mercat xinès.

L’empresa fa dos anys que treballa per introduir-se a l’extrem orient “on creix l’interès pels productes de qualitat i saludables com ara l’oli d’oliva”, segons ha explicat el gerent de Clos de la Torre, Martí Clos.

El mercat de l’oli d’oliva a Hong Kong es troba en constant creixement malgrat que el seu consum encara és reduït ja que a la cuina local s’utilitzen altres tipus d’oli, sobretot vegetals i de llavors, i l’Estat espanyol juntament amb Itàlia és el principal proveïdor d’oli d’oliva verge  en aquesta zona. A més, la gran conscienciació que hi ha entre els consumidors de Hong Kong pels productes saludables  és una oportunitat pel mercat d’oli d’oliva català.

Clos de la Torre ven principalment a  països del nord d’Europa, com Dinamarca i el Regne Unit, i Estats Units, mitjançant la cadena d’aliments de luxe Zingerman’s Delicatessen de Michigan. A més, està treballant per exportar al centre d’Europa, a països com Àustria i Alemanya; i manté contactes amb Filipines , Singapur , Dubai i Doha perquè l’oli d’oliva d’aquest petit celler de l’Empordà es pugui comprar a tota la regió asiàtica. També  tenen en el punt de mira altres destinacions com Japó o Corea del Sud.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *