Una quantitat de bosses que no va superar les de la primera donació de l’any

El passat dissabte 29 d’abril es va dur a terme al Teatre Municipal de Roses la segona donació sang de l’any 2017 organitzada l’Associació de Donants de Sang de Girona i el Banc de Sang i Teixits.
Una donació en la que van voler participar un bon nombre de rosincs i rosinques per aconseguir un total de 166 bosses de sang i 15 bosses de plasma.
Tot i que no es van arribar a les 200 bosses, xifra superada durant la primera donació d’aquest 2017, celebrada al mes de gener, si que va ser superior a la d’ara fa un any.
S’ha de destacar que també s’han recollit 40 mostres de sang dels donants per afegir-se al Registre de Donants de Medul.la òssia.
Per què cal donar-hi sang?
La donació de sang és un acte solidari i de participació ciutadana que beneficia el conjunt de la societat.
1 de cada 10 persones que entren a un hospital necessitarà una transfusió.
Gràcies a la transfusió sanguínia se salven moltes vides i, a més, la sang no es pot fabricar.
Cada donació pot ajudar fins a tres malalts diferents
Com que de cada donació de sang s’obtenen tres components sanguinis diferents amb aplicacions pròpies, es pot afirmar que es pot ajudar fins a tres malalts diferents.
La sang i els seus components tenen una vida limitada
Els concentrats d’hematies es conserven 42 dies
El plasma es conserva 1 any
Les plaquetes es conserven 5 dies
L’ús és diari: cada 3 segons, algú necesita sang a Catalunya.