Els tallers es plantegen com una acció educativa de suport a la tasca escolar, realitzada en horari extraescolar i en coordinació directa amb les escoles
Aquesta setmana s’han iniciat a Roses els Tallers d’Estudi Assistit- TEA per a alumnes de cicle mitjà i cicle superior de primària de les escoles de Roses. Impulsat per l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament, el projecte ofereix sessions setmanals d’estudi complementari a l’alumnat del municipi amb necessitats específiques, amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar.
Els tallers es plantegen com una acció educativa de suport a la tasca escolar, realitzada en horari extraescolar i en coordinació directa amb les escoles, per a aquells alumnes que es troben en una situació sociocultural desfavorida. L’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses organitza des de l’any 2006 aquesta activitat, amb l’objectiu d’afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques de cada etapa educativa, l’autonomia personal i la competència comunicativa.
Participen en les activitats un totals de 80 alumnes, 40 de cicle mitjà i 40 de cicle superior, que són seleccionats per les mateixes escoles Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Jaume Vicens Vives i Els Grecs, en funció de les necessitats detectades. Les classes tenen lloc des del 29 de gener fins al 4 de juny i dedicarà 65 dies lectius, 31 dels quals a cicle mitjà, que tenen lloc els dilluns i dimecres (una hora de taller cada dia), i 34 a cicle superior, que es realitzen els dimarts i dijous (una hora diària).
Les activitats i exercicis que es duen a terme estan dirigits per 4 monitors i una coordinadora pedagògica que orienten els alumnes sobre com planificar correctament les seves tasques escolars, treballar en equip, aplicar tècniques d’estudi i potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge, estimulant també l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral i escrita.