Es presenta a Girona la Campanya Forestal 2025 amb l’alerta davant el progressiu increment de les temperatures

Campanya Forestal 2025 a Girona
Moment de la presentació de la Campanya Forestal 2025 a Girona

S’han reforçat els planters dels Bombers de la Generalitat i els Agents Rurals per fer front el període de major activitat forestal de l’any

Ahir es va presentar a Girona la Campanya Forestal 2025, amb la participació del delegat del Govern a Girona, Xavier Guitart; el director dels Serveis Territorials d’Interior i Seguretat Pública, Eduard Adrobau; el cap de la Regió d’Emergències de Girona del cos de Bombers de la Generalitat, l’inspector Jordi Martín; el cap de l’Àrea Regional de Girona del cos d’Agents Rurals, el sotsinspector Jaume Bosch; així com representants d’altres cossos operatius.

El delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Xavier Guitart, va demanar “responsabilitat, prudència i autoprotecció” davant els incendis al bosc durant la presentació de la Campanya Forestal 2025, aquest matí a Girona. Guitart ha remarcat que “9 de cada 10 incendis són causats per persones, directa o indirectament. Fem una crida a la responsabilitat, la prudència i a l’autoprotecció. La implicació de la ciutadania és essencial per prevenir els incendis i protegir el nostre entorn”.

Per la seva banda, Eduard Adrobau, director dels Serveis Territorials d’Interior i Seguretat Pública a Girona, va fer incís en que “cal extremar la precaució. Estan augmentant les temperatures i el risc d’incendi comença a ser més alt. Des del Departament apostem per fer aquest reforç de la campanya d’estiu per estar preparats tant pel que fa a la prevenció com per actuar en cas d’emergència”.

Jordi Martín, cap de la Regió d’Emergències de Girona del cos de Bombers de la Generalitat, va dir que “es preveu una campanya forestal dins la normalitat, que estarà marcada per escenaris de risc alt puntuals vinculats sobretot a les tramuntanades i a les entrades d’onades de sud, que porten pujada de temperatures i baixes humitats”.

Per la seva banda, Jaume Bosch, cap de l’Àrea Regional de Girona del cos d’Agents Rurals, va recordar que “cada any tenim més dies de perill alt, molt alt o extrem d’incendi forestal, en canvi, estem aconseguint que el nombre d’incendis vagi a la baixa, per tant, les mesures de prevenció i autoprotecció funcionen i demanem a la ciutadania que les tingui en compte a l’hora d’accedir al medi natural”.

La campanya forestal de 2025 va arrencar oficialment el passat 1 de juny. La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, que l’havia presentat a l’Aeroport de Sabadell un parell de dies abans, va remarcar que “la campanya 2025 arriba marcada per un hivern i una primavera que ens ha donat pluges dintre de la normalitat, després de 3 anys de sequera extrema. Això ens permet tenir un escenari positiu, però, per altra banda, també hem de tenir en compte que aquests anys de sequera severa ens han deixat un 28% de combustible, arbres morts en els boscos de Catalunya i material fòssil. Cal que tinguem un seguiment i un monitoratge de cara a tenir també una campanya preventiva.

La consellera Parlon va anunciar que “el sistema de comandament que hem reforçat per aquesta campanya es veurà com una estratègia de coordinació, és el sistema SISCOM, que es desplega en les grans emergències, un sistema referent dins i fora del territori català perquè permet més seguretat i eficàcia en la resposta en els grans incendis forestals”.