La campanya, impulsada pels Consells Comarcals de l’Alt i en Baix Empordà i per Empordà Turisme, ha coincidit amb l’any en què Catalunya és capital mundial de la gastronomia
Els Consells Comarcals de l’Alt i el Baix Empordà, i Empordà Turisme s’han tornat a unir per promocionar l’Empordà de manera conjunta. Aquesta és la quarta vegada que ho fan d’ençà que treballen per promocionar l’Empordà com una única marca. La novetat d’aquest any és que no s’ha fet just abans de la temporada d’estiu, sinó que la campanya d’enguany s’ha realitzat a la primavera. L’objectiu d’aquest canvi és reforçar la promoció de l’Empordà durant aquests mesos per afavorir la desestacionalització turística.
Una altra diferència és que, per primera vegada, la campanya es basa en un aspecte concret de l’oferta de la destinació. Aquest any, coincidint amb el fet que aquest any 2025 Catalunya és la regió mundial de la gastronomia, s’ha volgut promocionar la potent oferta gastronòmica de l’Empordà, així com la importància que la gastronomia empordanesa ha tingut en la cuina catalana.
D’aquí va néixer la campanya “Tasta l’Empordà. Essència de la gastronomia catalana”.
La campanya va començar a la tardor del 2024, i en aquesta segona fase, que s’ha realitzat els mesos de març i abril, s’ha basat en una campanya de difusió, sortejos i concursos a l’entorn d’algunes de les experiències enogastronòmiques més significatives de l’Alt i el Baix Empordà.
En aquesta campanya, les xarxes socials hi han tingut un paper important, i l’èxit ha estat considerable ja que al llarg del mes de març, la campanya ha tingut més de 350.000 impactes i hi ha tingut més de 7.000 interaccions. Al llarg del mes de març s’han programat 35 experiències, en les quals han participat més de 500 persones.
Pel que fa a la campanya a la ràdio, aquesta ha tingut un impacte de 2,3 milions i ha arribat a més d’un milió d’oients.
Aquesta campanya compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Patronat de Turisme Girona Costa Brava.
El vicepresident de l’Alt Empordà, Pere Casellas, ha afirmat que “la campanya ha estat un èxit, amb molt d’impacte i era important posar en valor la gastronomia empordanesa en un any com aquest”.
Així mateix, el vicepresident del Baix Empordà, Raimon Trujillo, assenyala que “l’aposta per promocionar la gastronomia coincidint amb el fet que Catalunya el 2025 sigui la regió mundial de la gastronomia, neix dels propis ajuntaments i del sector, i creiem que és un encert, per què tenim una oferta de productes enogastronòmics única. També el fet d’utilitzar les xarxes socials com a canal ha sigut exitós pel fet de poder medir el resultat i veure que el retorn ha sigut molt alt”.
Per la seva banda, el president d’Empordà Turisme Xavier Camps, ha destacat que “posar en valor elements com la gastronomia, el paisatge són claus per a promocionar l’Empordà. A través de la gastronomia es pot descobrir l’entorn natural, els camins de ronda, l’enoturisme, etc. Aquesta aposta reforça la marca Empordà per què pivota sobre la seva essència”.