Avui dilluns, 13 d’octubre, el CAP de Roses ha iniciat la campanya de vacunació contra la grip i la Covid-19

El CAP de Roses ha habilitat un Punt de vacunació a les seves instal·lacions que està operatiu per administrar les vacunes els dilluns, dimecres i divendres de 9 a 12:30 hores i de 15 a 19 hores

Avui dilluns, 13 d’octubre, el CAP de Roses ha iniciat la segona fase de la campanya de vacunació massiva contra la grip i la Covid-19 a per a totes les persones que vulguin administrar-se la dosi, adreçada als següents col·lectius: majors de 60 anys, menors d’aquesta edat amb condicions de risc, persones residents en centres d’atenció a la discapacitat, així com docents i el personal de serveis essencials (sanitaris, estudiants, personal de farmàcia, policies, bombers, personal de protecció civil).

La primera fase es va iniciar el passat 22 de setembre amb d’administració de les vacunes als anomenats grups de risc, és a dir, a les persones més vulnerables, que viuen en residències, persones a partir de 80 anys i dones embarassades.

Punt de vacunació

El CAP de Roses ha habilitat al seu interior un Punt de vacunació a l’interior del CAP que està operatiu els dilluns, dimecres i divendres de 9 a 12:30 hores i de 15 a 19 hores, i s’hi podrà anar amb cita o sense, en aquest cas només es vacunarà segons disponibilitat. Els dissabte al matí també s’administraran vacunes però en aquest cas es farà a través del Servei d’Urgències del CAP. L’únic requisit és que cal dur la Targeta Sanitària Individual.

A més d’aquest Punt, qualsevol persona amb criteris de vacunació que acudeixi a una cita al CAP de Roses pot aprofitar per administrar-se la dosi corresponent. Només ho ha de sol·licitar al professional de medicina o d’infermeria que l’atengui i se li posarà a dins la consulta mateix.

Per a vacunar-se, és necessari demanar cita en el CAP, a través de La Meva Salut o de la web citasalut.gencat.cat.

El principal objectiu de la vacunació contra la grip i la Covid-19 és protegir la ciutadania davant dels virus respiratoris, els quals augmenten la seva circulació especialment durant els mesos de tardor i hivern. Cal recordar que la grip i la COVID-19 continuen sent malalties que poden provocar complicacions greus, sobretot en persones grans, infants i col·lectius amb més risc. Aquestes complicacions poden fer necessàries hospitalitzacions, ingressos en unitats de cures intensives i, fins i tot, causar la mort. Precisament per aquest motiu, es comença la campanya en una primera fase per als col·lectius més vulnerables.

Les vacunes

La vacuna antigripal forma part del calendari de vacunacions i immunitzacions sistemàtiquesi s’administra cada any durant els mesos de tardor, abans de començar la temporada epidèmica. És important vacunar-se cada any perquè el virus de la grip pateix mutacions i això comporta la necessitat d’adaptar les vacunes cada temporada per fer-hi front. D’altra banda, els anticossos que produeix el nostre sistema immunitari contra aquests virus disminueixen amb el pas del temps.

Les vacunes antrigripals i contra la Covid-19 es poden administrar a la vegada que altres vacunes, com són les del pneumococ, herpes zòster, tètanus i diftèria.