Alumnes de 6è Primària del Centre Escolar Empordà treballen en el projecte cooperatiu ‘Roses ets tu’

‘Roses ets tu’

Moment de la sessió de treball del projecte ‘Roses ets tu’

Aquest projecte forma part del Programa d’Educació Emprenedora ‘Roses ets tu’ impulsat pel Centre Escolar Empordà

‘Roses ets tu’
Moment de la sessió de treball del projecte ‘Roses ets tu’

Seixanta alumnes de cicle superior de 6è Primària del Centre Escolar Empordà van celebrar ahir a primera hora de la tarda a la sal de plens de l’Ajuntament de Roses una sessió de treball amb representants i treballadors del consistori i de diferents associacions de Roses, amb la intenció de recollir les seves impressions i idees sobre quines són les necessitats del municipi.

Una reunió emmarcada dins el Programa d’Educació Emprenedora ‘Roses ets tu’, impulsat pel centre educatiu amb l’objectiu que els alumnes treballin en un projecte d’anàlisi participatiu, actiu i compromès amb la població on viuen.

Aquest és el tercer any consecutiu que el Centre Escolar Empordà impulsa aquest projecte, que implica els alumnes en els seus processos d’aprenentatge, treballant en un projecte de ciutat innovador i participatiu compromès, en el qual participen l’escola, les entitats socials de la ciutat i les seves institucions i associacions.

En la sessió de treball realitzada, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, els regidors de Benestar Social i Economia; d’Ensenyament, Joventut i Sanitat, diferents tècnics municipals de les Àrees d’Urbanisme, Ensenyament i Policia Local, l’equip directiu i docent del Centre Escolar Empordà, així com representants d’associacions de la Vila, com FADIR, GEN, Càritas Roses, Xarxa de Convivència i del Casal dels jubilats, han debatut amb els alumnes entorn a quines són, des del seu punt de vista, les necessitats que té en l’actualitat Roses.

Durant la sessió els alumnes van recollit tota aquesta informació per al seu posterior estudi i anàlisi, ja que el programa preveu que siguin els propis estudiants els encarregats de proposar solucions a les necessitats detectades.
Per aconseguir-ho, realitzaran sessions de treball d’una hora i mitja setmanals durant tot el curs, treballant en equip. El nucli del projecte el constitueixen la creativitat, la comunicació, les emocions i el treball cooperatiu, habilitats que es treballen amb un esperit de transformació social, concebent els alumnes com a ciutadans de ple dret i responsables.

Cal assenyalar que des de l’Ajuntament consideren que aquestes sessions de treball amb els joves alumnes podria esdevenir la llavor d’un futur Consell d’Infans de Roses.