El president del Club Ciclista Roses, Joan Hornos, s’ha marcat el repte de pedalar durant 22 etapes per tot el litoral de la Península Ibérica, incloent-hi Portugal evidentment, per recaptar fons en favor de la Fundació Roses Contra el Càncer i, en conseqüència, per ajudar a tota la societat
El rosinc Joan Hornos Jiménez l’agrada l’esport en general, però el ciclisme en particular. No en va, és el president del Club Ciclista Roses, i quan arriba el mes d’agost, que és quan té vacances, ho dedica a superar els reptes que es marca. Ja pot ser una cursa de BTT, o ja sigui escalar una muntanya.
I enguany ha decidit que “fer la volta en bicicleta bordejant tota la Península Ibérica, perquè si cada any em marco un repte per superar-lo, enguany he volgut anar més enllà i m’he proposat fer aquest, que es tracta, però, d’un súper repte, i per això he volgut fer-lo recaptant diners per la Fundació Roses Contra el Càncer”, ha afirmat Joan Hornos.
El president del Club Ciclista Roses va ser l’impulsor de la Pedalada precisament per ajudar a la Fundació Contra el Càncer, i ara el que farà serà una Súper-Pedalada, ja que farà aquesta Volta perimetral a la Península “en 22 etapes, incloses les dues que faré de descans de 24 hores, en las que pedalaré uns 5.000 quilòmetres amb uns 50.000 metres de desnivell positius”. Segons Joan Hornos, “em surt una mitjana de poc més de 230 quilòmetres diaris, ja que tinc una etapa, la cinquena, que és la més curta i faré uns 150 km, i després està la més llarga, l’última de Tarragona a Roses de 281 quilòmetres”.
Sortida el 31 de juliol

Joan Hornos té previst fer la primera etapa (vegeu a sota el quadre de totes les etapes) sortint a les 6 del matí de Roses amb destí a Sort (Lleida), per ja en la quarta etapa, que seria el diumenge 4 d’agost, plantar-se al País Basc, concretament al municipi costaner de Mundaka. Després de dues etapes per Cantabria i Astúries té previst fer la primera jornada de descans, per després seguir recorrent la costa cantàbrica “fins arribar a La Corunya, Galicia, i d’aquí passar a Portugal”. I només entrar a terres portugueses i fer nit a la població de Gafanha Encarnaçao és quan farà la segona etapa de descans. “Sí he previst fer les dues etapes descans entre les 11 primeres per recuperar-me de la part muntanyosa del recorregut amb els Pirineus i els cims d’Astúries, i després de la segona jornada que serà el 12 d’agost, faré les 11 últimes etapes sense cap més dia de descans”, ha explicat el ciclista rosinc, que després de la jornada de recuperació “pedalaré per tota la costa atlàntica fins entrar a Andalusia”.
I a terres andaluses no s’oblidarà, si vol bordejar tota la Península Ibérica, de passar per Gibraltar abans d’arribar a Almeria per endinsar-se ja per la costa mediterrània fins arribar a Roses després de travessar la costa alacantina, terres murcianes, la comunitat valenciana, Tarragona i Barcelona.
La seva dona, Anna Gómez, el seu suport logístic
Joan Hornos farà aquest repte acompanyat de la seva dona, l’Anna Gómez, “sí, pedalar, pedalaré jo, però en una travessia en bicicleta de tants de dies no seria viable sinó comptés amb un vehicle de suport que porti tota la roba, el menjar i d’una persona que s’encarregués de la logística de poder dormir cada nit en un càmping”, ha assenyalat Joan Hornos.
Maneres de col·laborar fent una donació
Tothom que estigui interessat en fer una donació, ho pot fer de tres formes, la primera a través d’aquest enllaç: https://www.migranodearena.org/reto/pedalar-contra-el-cancer, la segona fent-ho mitjançant la web de la Fundació Roses Contra el Càncer: https://fundacioroses.org/ “i la tercera opció és anar directament a les oficines de la Fundació Roses Contra el Càncer, al carrer Espronceda, 44”, ha explicat en Joan Hornos.
VOLTA A LA PENÍNSULA IBÈRICA DE JOAN HORNOS A FAVOR DE LA FUNDACIÓ ROSES CONTRA EL CÀNCER |
|||||
Etapa | Dia | Km/Desnivell positiu | Final etapa | Província | Comunitat |
1ª | Dijous 31 Juliol | 242km/4060D+ | Sort | Lleida | Catalunya |
2ª | Divendres 1 d’agost | 197km/4070D+ | Broto | Osca | Aragó |
3ª | Dissabte 2 d’agost | 214Km/3020D+ | Zubiri | Navarra | Foral de Navarra |
4ª | Dissabte 3 d’agost | 217Km/3030D+ | Mundaka | Biscaia | País Basc |
5ª | Dissabte 4 d’agost | 246km/3200D+ | San Vicente de la Barquera | Cantabria | Cantabria |
6ª | Dimarts 5 d’agost | 148km/1720D+ | Gijón | Astúries | Astúries |
Dimecres 6 d’agost | DESCANS de 24 HORES | ||||
7ª | Dijous 7 d’agost | 237km/2980D+ | San Ciprián | Lugo | Galicia |
8ª | Divendres 8 d’agost | 195km/3250D+ | Pastoriza | Lugo | Galícia |
9ª | Dissabte 9 d’agost | 197km/3070D+ | Sofan | La Corunya | Galicia |
10ª | Diumenge 10 d’agost | 253km/2420D+ | Santadrán | Pontevedra | Galicia |
11ª | Dilluns 11 d’agost | 256km/1380D+ | Gafanha Encarnaçao | Ílhavo | Portugal |
Dimarts 12 d’agost | DESCANS de 24 HORES | ||||
12ª | Dimecres 13 d’agost | 249km/1850D+ | Ribamar | Lorinha | Portugal |
13ª | Dijous 14 d’agost | 240km/1870D+ | Vila Nova de Santo André | Santiago de Cacém | Portugal |
14ª | Divendres 15 d’agost | 275km/1670D+ | Faro | El Algarve | Portugal |
15ª | Dissabte 16 d’agost | 276km/700D+ | Los Palacios i Villafranca | Sevilla | Andalucía |
16ª | Diumenge 17 d’agost | 263km/1260D+ | Tarifa | Cádiz | Andalucía |
17ª | Dilluns 18 d’agost | 246km/1870D+ | Almuñécar | Granada | Andalucía |
18ª | Dimarts 19 d’agost | 229km/2040D+ | Carbonera | Levante Almería | Andalucía |
19ª | Dimecres 20 d’agost | 222km/1970D+ | Torrevieja | Alacant | Comunitat Valenciana |
20ª | Dijous 21 d’agost | 247km/1500D+ | València | València | Comunitat Valenciana |
21ª | Divendres 22 d’agost | 272km/830D+ | Tarragona | Tarragona | Catalunya |
22ª | Dissabte 23 d’agost | 281km/1800D+ | Tarragona | Roses | Catalunya |