Campanya del plat que distingeix Roses de les altres poblacions del litoral català, el Suquet de Peix

Suquet de peix de Roses

Diferents moments de la campanya del Suquet de Peix de Roses

Enguany són 16 els restauradors de Roses que oferiran el Suquet de Peix en una campanya que es porta a terme durant aquests dies fins al 27 d’octubre

Aquest matí s’ha presentat la Campanya del Suquet de Peix de Roses 2019 impulsada per l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament, que té com a objectiu la promoció de la gastronomia local, basada eminentment en el peix fresc, la posada en valor dels productes de proximitat i la creativitat i bon ofici dels restauradors rosincs.

El tret de sortida d’aquesta campanya l’ha donat l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, acompanyada de diversos restauradors que hi participen, en un acte que s’ha desenvolupat per gentilesa del seu gerent, Guillem Casamitjana, al restaurant Santa Llúcia, a la platja de l’Almadrava, on la xef Gloria Roura i el seu equip han elaborat un suquet de peix.
Un plat que té els seus orígens a les barques dels pescadors de Roses que el cuinaven quan eren mar en dins, composat principalment de peix i patates.
Amb el pas del temps, aquesta recepta casolana s’ha anat enriquint amb la incorporació de productes típicament mediterranis i avui dia es presenten diverses formes de cuinar el plat.

Segons ha assenyalat l’alcaldessa, “aquesta campanya del Suquet de Roses, un plat nostre i que ens diferencia, ofereix una magnífica oportunitat per conèixer les diferents varietats elaborades pels restauradors i que posen en valor el nostre producte més preuat, el peix”.

Una campanya del Suquet de Peix que “ja es coneix, que la gent es coneixedora que servim durant aquest dies aquest plat”, ha afirmat el xef del restaurant Falconera i portaveu dels restauradors assistents a la presentació, Gregory Abella, tot i que ha remarcat que “encara ens podria donar a conèixer més, per tant crec que s’hauria de fer més ressò tant per part nostra com per part de l’Ajuntament i com globalment per potenciar el menú del Suquet de Peix, el qual fa venir més gent a Roses”.

Els 16 els restaurants que hi participen en la campany són:

  • Bitákora
  • Ca la Valeria
  • Cal Tre
  • El Mirador de l’Almadrava
  • Falconera
  • Flor de Lis
  • L’Àncora
  • La Cala
  • Norat Dia
  • Pika Pika Beach
  • Punto 21
  • Roc-Fort
  • Rom
  • Santa Llúcia
  • El Trull
  • Tramonti Platja.

Aquests menús es poden degustar des del passat 18 fins al proper 27 d’octubre i són una mostra de la  versatilitat de la recepta, tant en els ingredients com en les tècniques culinàries i la presentació. Cal destacar també que tots els restaurants participants acompanyen el suquet de peix amb excel·lents vins creats sota la Denominació d’Origen Empordà.

Un altre objectiu perseguit per la campanya és el de dinamitzar la Vila fora de temporada alta, vinculant la gastronomia amb altres atractius de Roses, com són la visita al port de pesca i el  descobriment del patrimoni natural i cultural.

La informació detallada dels menús es troba al portal web de Turisme de Roses: www.visitroses.cat i també en els tríptics que es distribuiran a la Oficina de Turisme i a diferents espais i establiments de Roses.