Programa Reallotgem

Campanya L’Empordà als Aparadors. “En el sector de la nàutica hem tingut un auge increïble”

L’Empordà als Aparadors
Montserrat Salart, de Motonàutica Manel

L’Empordà als Aparadors és una campanya de dinamització comercial per donar suport al comerç de la comarca en la qual participen 72 botigues, 36 productors i 8 restaurants a Figueres, la Jonquera, Castelló d’Empúries, Roses, Llançà, l’Escala i Cadaqués. I dins la campanya s’ofereixen entrevistes amb alguns dels seus protagonistes, com ara de la Montserrat Salart Casanovas, de Motonàutica Manel S.L.

La Montserrat Salart Casanovas és a segona generació de Motonàutica Manel S.L. Una empresa de nàutica i oci a l’aire lliure en funcionament des de 1973. Va començar-hi de ben joveneta, compaginant estudis amb la feina, després de fer ‘un parell de voltes’. Des de llavors no recorda un període d’eufòria com el que estem passant actualment. En el seu sector s’està repetint un fenomen del segle passat, el creixement econòmic dels feliços anys vint.

Com està la situació en el vostre sector després d’aquesta època amb restriccions tan dures?

Bé, podem dir que és completament inestable. Hi ha hagut un boom de demanda molt poc habitual i ara ens trobem amb una crisi de subministrament de productes. En el meu sector, que és la nàutica i oci a l’aire, hem tingut i estem tenint un auge increïble. La gent té moltes ganes de sortir de casa, de consumir. Molta eufòria en detriment de molta gent que esta passant una mala època. Són contrastos molt grans.

Tan sorprenent és aquesta falta de subministrament?

No ens hi havíem trobat mai. En les èpoques bones, abans de la crisi del 2008, hi havia molta demanda al món de la nàutica. Ara, si demanaves un motor, o un dos motors, l’endemà ja tenies el material. Avui ho has de programar a dos anys vista. Qui es vulgui comprar una embarcació ha d’agafar una que estigui en estoc. Si algú demana una embarcació per a l’estiu 2022, ja no hi arribem a temps.

Ara és un moment d’expansió, de creixement. Fa un any i mig ens trobàvem en una situació d’incertesa. Com ho veu afrontar?

Vam mirar de prendre-ho amb molta calma. No podies fer previsions, tot era molt incert. Vam fer un petit ERTO, però estava segura que ens en sortiríem. Podíem aguantar el cop. Som una empresa familiar sana, i el fet d’estar ubicada en un poble també ens va donar oxigen en comparació a grans ciutats. Cadaqués és un pol de turisme, és un lloc privilegiat. Tenim client de segona residència, que poden venir amb cotxe a casa seva. Tenen la seva barca van als seus restaurants… Els cadaquesencs n’estem molt orgullosos.

Com participeu en la campanya l’Empordà als aparadors?

Som aparador. Hem pogut dedicar un espai de la nostra botiga de productes nàutics a un productor local que fa vins que són el celler Martín Faixó. Hem fet una barreja, ja que hem pogut combinar molt bé un celler de prestigi amb els productes que nosaltres venem per la barca com la glaçonera, estovalles, copes… Ha quedat molt maco. Estic molt contenta de participar-hi.

Com creus que afecta aquesta campanya?

Qualsevol campanya és positiva. La qüestió és anar-la treballant i fer una tercera edició, on participin més aparadors, més productors. Així ens en beneficiem tots. És un win win.

La campanya

Les setanta-dues botigues participants exposen als seus aparadors, a banda de la seva oferta habitual, una mostra provinent d’algun dels trenta-sis productors gastro-alimentaris o artesanals implicats a l’Alt i Baix Empordà; i a més, en alguns comerços es faran tastos, demostracions o tallers. A banda, els vuit restaurants adherits ofereixen menús especialment confeccionats per a l’ocasió dins la campanya anomenada ‘l’Empordà a Taula’. 

Sorteig de 116 xecs regals de 30 euros

La campanya L’Empordà als Aparadors organitza un sorteig de 116 xecs regals de 30 euros en el que es pot participar fins al 21 de novembre del 2021.

  • Feu una fotografia relacionada amb la campanya: un aparador on es vegi el vinil, un producte exposat en un aparador, un plat del menú dels restaurants adherits o un esdeveniment dins de les botigues participants.
  • Publiqueu la imatge en un compte personal a Facebook i/o Instagram fins el 21 de novembre del 2021, amb el hashtag #empordaaparadors.
  • Seguiu els nostres comptes oficials a Facebook i Instagram (@emporda.aparadors)
  • Manteniu la imatge publicada com a mínim fins el 30 de novembre del 2021.
  •  Important!
  • Les publicacions han de quedar al feed, no s’accepten stories.
  • El perfil d’Instagram no ha de ser privat per permetre que els organitzadors i el públic pugui veure les fotografies sense necessitat de seguir-vos.
  • Es pot participar tantes vegades es vulgui.

Premis

  • HI ha 116 premis de vals de 30 €, que es podran bescanviar fins al 31 de desembre del 2021.
  • Els premis es limiten a 1 per persona.
  • Els guanyadors es donaran a conèixer el 24 de novembre en una publicació als nostres comptes de Facebook i Instagram.

Bases completes del sorteig