Els càmpings gironins difonen la seva innovadora campanya de promoció turística

Campanya de Promoció de l'Associació de Càmpings de Girona

El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, durant la seva intervenció

Campanya que el president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, ha presentat aquest matí a l’Espai Armengol de Vilujuiga

Campanya de Promoció de l'Associació de Càmpings de Girona
El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, durant la seva intervenció

“Càmpings Girona, exemple d’innovació en la promoció turística” és el títol de la conferència que l’Associació de càmpings de Girona ha ofert aquest matí a l’Espai Armengol de Vilajuïga . El president de l’Associació, Miquel Gotanegra, ha estat l’encarregat de fer la introducció de la ponència que ha estat impartida pel gerent de l’entitat, Ferran Sellabona, i el cap de promoció Ward Wijngaert. Durant la conferència els ponents han detallat les innovadores accions que l’Associació està duent a terme pel que fa a la promoció turística i que recentment han rebut un important reconeixement amb el prestigiós premi Alimara , que atorga el CETT i el Saló B-Travel . El guardó l’ha rebut l’Associació per la campanya batejada amb el nom ‘Campings Experience’ que inclou diverses accions de promoció com ara el producte molt innovador que es va posar en marxa l’any passat amb el mateix nom per potenciar el turisme de proximitat. És el primer pack dels càmpings, ideat perquè el turista que no conegui aquests establiments en pugui gaudir i està editat en català, castellà, francès i anglès. Les reserves també es poden fer a través del web www.campingsexperience.com .

A més, la campanya premiada inclou el motor de reserves online per als càmpings associats a través del web www.campingsingirona.com que s’ha renovat per tal que sigui una eina de promoció i difusió exemplar en el sector. S’ofereix en 7 idiomes i incorpora una Intranet.

També estan incloses dins la campanya de promoció guardonada, la celebració del saló Girocamping que s’ha consolidat com el gran aparador del sector i l’acció destacada que es va dur a terme al gener del 2014 a Stuttgart , dins l’apartat que dedica l’Associació a la promoció a Fires, on 7 càmpings gironins van rebre el prestigiós guardó “Best Càmping 2014” que atorga l’ADAC ( l’Associació automobilística amb més socis d’Alemanya) i el club automobilista holandès ANWB. Són la meitat dels càmpings que el van rebre a Espanya. Aquest guardó demostra la bona salut del sector i ratifica que són un referent quant a destinació turística d’alta qualitat.

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona destina aquest any mig milió d’euros en un nou i potent pla de promoció que posa l’accent en les accions que es duen a terme per la via online, que durant el 2015 s’intensifiquen per adaptar-se als nous models de la demanda turística i obrir nous mercats. També hi ha una presència de l’Associació a les fires internacionals que es valoren com a més importants. La xifra en promoció ha crescut en 57.866 euros en relació a l’anterior pressupost i una part del que es destina prové dels ingressos obtinguts amb les accions comercials que ha dut a terme l’Associació, de la docència a la Facultat de Turisme de la UdG i de nous productes que s’han tret al mercat. El nou pla, que inclou una promoció digital molt important per atraure més visitants, es porta a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat.

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona és la més antiga d’Espanya, compta amb 75 associats ( més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona ) i ofereix 119.308 places d’ allotjament. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.