Els càmpings gironins han augmentat entre 80 i 100.000 les pernoctacions respecte al 2015

Associació de Càmpings de Girona

El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, i el director general de Turisme, Octavi Bono, a Cala Montjoi poc abans de celebrar l'Assemblea General de l'entitat

Els càmpings gironins consoliden la línia de creixement amb un 1’2 % més d’ocupació que l’anterior

Associació de Càmpings de Girona
El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, i el director general de Turisme, Octavi Bono, amb representants del càmpings gironins a Cala Montjoi, on es va celebrar l’Assemblea General

Si l’any passat els càmpings gironins capgiraven els resultats negatius dels darrers 7 anys amb un 3% d’augment d’ocupació, enguany s’ha consolidat aquesta línia ascendent registrant un 1’2 % més respecte l’any anterior.

Unes xifres per les quals el president dels càmpings gironins, el rosinc Miquel Gotanegra, va mostrar la seva satisfacció durant l’Assembla anual de l’Associació de Càmpings de Girona, que es va dur a terme a la Ciutat de Vacances de Cala Montjoi, i que va comptar amb la presència del director general de Turisme, Octavi Bono;  el director dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Girona, Ferran Roquer; el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila; i  l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan.

Gotanegra va desvetllar que “calculo que a les comarques gironines s’han registrat al voltant de 8 milions de pernoctacions a Girona”, remarcant que “el sector del càmping a Catalunya genera al voltant de 20 milions de pernoctacions i nosaltres estem sobre les 8 i escaig, i si hem crescut l’1 % hem tingut entre 80 i 100.000 pernoctacions més que l’any passat”.

Unes xifres per les quals el president l’Associació de Càmpings de Girona es va mostrar “content, perquè estem recuperant també mercats que feia anys que havien caigut i aquest any ha tornat a triar la nostra destinació”, referint-se al mercat alemany, holandès “els quals han provat altres destinacions i al final s’han donat compte que les comarques de Girona és una gran de les destinacions d’Europa”.

El president de l’Associació de Càmpings de Girona, va remarcar el gran esforç dels empresaris que fan inversions constants  per poder mantenir al dia les instal·lacions d’acord amb la demanda dels clients, fins i tot en època de crisi. En aquest sentit, els càmpings  gironins han invertit en els darrers tres anys 45,5 milions d’euros per consolidar-se con a grans parcs de vacances i com a oferta turística capdavantera .

Unes inversions mol ben valorades per Bono, ja que segons va dir “des de la direcció general de Turisme el que reclamem és una alta sensibilitat per donar una bona qualitat de servei i aquesta voluntat d’atendre clients per reforçar la fidelització”, per remarcar tot seguit que “si hi ha un producte en el país, en la Costa Brava, en el seu litoral, en el seu interior i en la zona del Pirineu que fa un exercici clar de fidelització és el sector del càmping”.

Fidelitzar abans que seduir

I respecte a la fidelització Gotanegra va voler significar que “a mi m’agradaria parlar de fidelitzar abans que de seduir, perquè és molt més fàcil anar a seduir que mantenir el client, i aquest és el gran repte que tenim als càmpings de les comarques gironines per tenir un creixement important a finals de juny i la primera quinzena de juliol, perquè a partir del 20 d’aquest mes fins al 25 d’agost tothom, pràcticament, fa ple”.

Cal assenyalar que el sector és un dels que creen més ocupació a l’estiu, amb uns 6.500 treballadors, una xifra que s’ha incrementat en els darrers anys.

Especial atenció al mercat escandinau amb una inversió de 300.000 euros en el pla de promoció per al 2017

L’Associació de càmpings de Girona  invertirà uns 300 mil euros en el pla de promoció del 2017 per adaptar-se als nous models de la demanda turística i per obrir nous mercats. El pla ses durà a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat. En aquest sentit es posarà l’accent en el mercat escandinau, especialment a Dinamarca, per intentar recuperar posicions i aconseguir incrementar les xifres d’ocupació els mesos de juny, la primera quinzena de juliol i setembre. Els turistes d’aquests països   acostumen a fer les vacances fora de temporada alta.  Per fer-ho possible s’intensificaran les accions de promoció per mitjà de viatges de premsa, accions directes als mitjans de comunicació de cada zona i  per la via online.  Això sense deixar de banda els mercats emissors principals com l’alemany , el del Benelux i el turisme de proximitat.

A més, hi haurà una presència de l’Associació a les fires internacionals que es valoren com a més importants per al sector del càmping.

Les accions de promoció també se centraran en el cicloturisme, un segment considerat molt important per al sector sobretot després de la firma, el maig passat, de l’acord innovador amb Vies Verdes per tal de potenciar conjuntament la promoció   de la xarxa de vies per a ciclistes i senderistes gironina i atraure més cicloturistes cap al sector del càmping. El conveni segella la gran aposta dels càmpings gironins pel cicloturisme, una afició que cada vegada té més seguidors, sobretot entre els europeus, i no només entre els joves i les famílies sinó també entre les persones de més de 50 anys. Segons han constatat les dues entitats, els càmpings representen la primera demanda d’allotjament entre els cicloturistes holandesos, belgues i alemanys.

Els càmpings gironins també estan especialitzats en turisme familiar, nàutic, actiu, cultural, enoturisme, de golf, de salut i glamping. I la línia a seguir la proper temporada és potenciar aquesta especialització.

L’Associació de càmpings de les comarques de Girona és la més antiga d’Espanya, compta amb 75 associats (més del 80 per cent dels càmpings de les comarques de Girona)  i ofereix 119.308 places d’allotjament. El total de places d’allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa al sector com la primera oferta turística reglada.