Cap nen de Roses es quedarà sense anar als diferents Casals Municipals d’Estiu

Casals Municipals d'Estiu

Moment del sorteig que es va celebrar ahir a la sala de l'Ajuntament de Roses i que ha quedat anul·lat

L’Ajuntament de Roses ha trobat la solució per encabir als nens i nenes, preinscrits, als Casals Municipals

Casals Municipals d'Estiu
Moment del sorteig que es va celebrar ahir a la sala de l’Ajuntament de Roses i que ha quedat sense efecte

Finalment tots els nens i nenes empadronats a Roses podran assistir als diferents Casals Municipals d’Estiu, és a dir, al Casal Esportiu, al  Casal Infantil i al Tardaestiu.
Enguany, degut a que la demanda havia superat l’oferta de places ofertes per l’Ajuntament de Roses va ser necessari la realització d’un sorteig que es va portar a terme. Un acte en que les mares van preguntar el motiu que no hi hagués més places disponibles per encabir a tota la mainada. La resposta per part del departament d’Esports del consistori, encapçalat pel regidor Juan M. Fernández va ser que “degut a que la llei LRSAL no ens permet contractar treballadors va ser necessari el treure a concurs per a que una empresa externa donés el servei”.

Una empresa que per garantir el bon funcionament “va dir que el límit de places seria de 250 nens i nenes, a la que nosaltres vam estar d’acord perquè no es cobrien mai, però ara la demanda ha fet que aquesta xifra sigui insuficient”, va dir Fernández.

I per aquest motiu, l’Ajuntament, per intentar encabir, com a mínim, als nens i nenes empadronades a Roses, ha revisat el contracte “hem pogut fer una modificació parcial del contracte per fer possible donar-les cabuda a tots els que s’havien preinscrit als diferents Casals Municipals”.

Cal assenyalar que els nens i nenes que van aparèixer com a no empadronats s’han de dirigir al departament d’Esports, ubicatg a la Casa Jordà, al nº8 de la plaça Catalunya.

Un sorteig, el d’ahir, que queda anul·lat

Cal assenyalar que ahir es va haver de fer un sorteig per tal de poder assignar les places ofertes entre els preinscrits, tal i com s’establia a les condicions d’inscripció ( segons la Resolució de l’Alcaldia núm 1122/08.04.2016).

Sorteig per veure quins nens i nenes podrien assistir al mes de juliol al Casal Esportiu i al Tardaestiu, o Combinat 1, ja que hi havien 250 places disponibles per a 334 preinscrits, sent 275 empadronats i 59 que no. Uns no empadronats que van passar directament a la llista d’espera per ordre alfabètic del primer cognom.

I el sorteig es va per assignar les 250 places disponibles entre els 275 empadronats. Els vint-i-cinc que no van sortir es van posar a llista d’espera per davant dels no empadronats.

Per la mes d’agost hi havia 200 places i 235 inscrits, sent aquest 35 no empadronats a Roses, per tant no va ser necessari fer un sorteig, ja que aquests anaven a llista d’espera.

Per assistir al Casal Infantil i al Tardaestiu, o Combinat 2, hi havia al mes de juliol 235 preinscrits per a 200 places disponibles, 32 dels quals no empadronats. Així, es va fer el sorteig per saber quin 3 nens o nenes anirien a la llista d’espera per davant dels trenta-dos no empadronats.
I per la mes d’agost hi havia 150 places per aquest Combinat 2, amb un total de 189 preinscrits, 23 dels quals no empadronats. El sorteig es feia necessari, també en aquí per saber quins 16 anirien a la llista d’espera davant dels no empadronats.

El funcionament del sorteig va ser el següent:

  1. Elaboració d’un llistat numerat i ordenat alfabèticament (pel primer cognom) dels preinscrits a cada torn d’activitat.
  2. Determinar per sorteig el número que inicia l’ordre de les inscripcions. Obtindran una plaça al casal el número sortejat i els correlatius fins a cobrir el total de les places disponibles.

Els preinscrits que no hagin obtingut una plaça quedarien en llista d’espera, i els que si que van obtenir plaça estaven obligats a realitzar la inscripció a l’activitat i torn dins del període establert. Només es consideraran definitives les inscripcions si es realitzava el pagament de la totalitat de la quota i s’aportava tota la documentació requerida.