Catalunya mostra el seu potencial gastronòmic a membres de la World’s 50 Best Restaurants

elBulli1846
Part exterior de elBullifoundation

Una delegació formada per experts gastronòmics vinculats a la World’s 50 Best Restaurants i a la Guia Michelin visitaran el restaurant Disfrutar del xef rosinc Mateu Casañas, elBullifoundation i el restaurant Empòrium

Una delegació formada per periodistes especialitzats, creadors de continguts digitals i prescriptors internacionals vinculats a la World’s 50 Best Restaurants i a la Guia Michelin visita Catalunya aquesta setmana per conèixer de primera mà el seu potencial gastronòmic. Amb representants provinents de set mercats estratègics per al turisme gastronòmic (Brasil, Dubai, Índia, Japó, Noruega, Regne Unit, Sud-àfrica i Vietnam), els participants són veus destacades i influents dins l’escena culinària internacional, amb gran capacitat de prescripció a través de mitjans de comunicació, xarxes socials i canals professionals.

Aquesta acció s’emmarca en la distinció Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025, i està impulsada per l’Agència Catalana de Turisme, del Departament d’Empresa i Treball, amb l’objectiu de posicionar la gastronomia catalana com un actiu clau del model turístic i reforçar-ne la projecció internacional.

“Catalunya viu el millor moment gastronòmic de la seva història i, per aquest motiu, volem posicionar la gastronomia com un pilar estratègic del nostre relat turístic. A través de la cuina, donem a conèixer el nostre patrimoni, el nostre talent i la nostra capacitat d’atracció en un context internacional altament competitiu”, va afirmar la directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, .

Una ruta per tastar la creativitat i conèixer l’arrelament al territori

Al llarg de quatre dies, els participants viuran una experiència immersiva que combina alta cuina, producte local i cultura. Visitaran alguns dels noms més rellevants de l’escena gastronòmica catalana, com el restaurant Disfrutar, dels xefs Oriol Castro, Eduard Xatruch i el rosinc Mateu Casañas, i actualment entre els millors del món, i elBullifoundation, espai de referència per a la innovació i la creativitat culinària impulsat per Ferran Adrià.

A més, faran parada en restaurants guardonats amb estrella Michelin o Soles Repsol com Cocina Hermanos Torres (Barcelona), Empòrium (Castelló d’Empúries), Dvinum (Girona), Somiatruites (Igualada), Alkimia (Barcelona), Restaurant 1497 (Vallromanes),l’Aliança d’Anglès (Anglès) i Estimar (Barcelona).

L’itinerari gastronòmic es complementa amb activitats representatives de la cultura i el territori català. La delegació visitarà la llotja de peix de Palamós per conèixer la pesca artesanal i el valor del producte de proximitat, s’endinsarà en l’essència espiritual i paisatgística de Montserrat i participarà en el Temps de Flors de Girona, una de les manifestacions culturals i visuals més potents del calendari anual.

“Aquesta acció ens ha de permetre augmentar la visibilitat de la riquesa gastronòmica de Catalunya, de les propostes innovadores de xefs amb gran compromís amb el producte local, i de la diversitat d’experiències enogastronòmiques que ofereix la nostra destinació”, afegeix Arantxa Calvera.

Impuls d’una acció internacional amb tres viatges de prescriptors per reforçar el lideratge gastronòmic català

La visita d’aquesta setmana forma part d’una acció estratègica de promoció gastronòmica internacional impulsada per l’Agència Catalana de Turisme, que inclou un total de tres viatges de familiarització adreçats a perfils especialitzats en gastronomia i comunicació digital.

La primera acció es va dur a terme el passat mes de març, quan un grup de 40 creadors de contingut digital especialitzats en viatges, lifestyle, escapades i enogastronomia va visitar diversos punts del territori català. Aquesta iniciativa va tenir un impacte notable a nivell digital: durant la setmana del viatge, l’abast de les històries d’Instagram del perfil @CatalunyaExperience, principal canal de promoció turística internacional de Catalunya, va créixer un 60%, i l’activitat global del perfil va augmentar un 101,5% respecte a la mitjana habitual.

La segona acció és la visita actual, protagonitzada per una delegació internacional de prescriptors, periodistes i experts vinculats a la World’s 50 Best Restaurants, a la Guia Michelin i a revistes gastronòmiques d’influència reconeguda que recorren Catalunya per conèixer-ne el potencial gastronòmic.

Finalment, el mes de setembre està prevista una tercera visita amb un nou grup de prescriptors internacionals especialitzats en gastronomia, que completarà aquesta campanya global de posicionament.

Amb aquesta triple acció, es reforça l’aposta per situar Catalunya com una destinació referent en l’àmbit de la gastronomia a escala mundial, tot aprofitant el reconeixement com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.