L’Àrea de Govern Obert de l’Ajuntament de Roses implanta la cita prèvia al SAC en ser més àgil, còmode i eficient per al ciutadà
A partir d’ara, els vilatans podran adreçar-se al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Roses mitjançant dos mètodes. Un és el tradicional, és a dir, personar-se físicament al consistori “i l’altre és amb la concertació de cita prèvia, la qual vam introduir per necessitat a causa de la pandèmia comprovant que és enormement eficient tant per l’administració com pels vilatans”, ha afirmat Joan Plana, regidor de Govern Obern, Àrea que engloba Informàtica, Participació Ciutadana, i Arxiu Municipal, que s’encarrega a la seva vegada del Servei d’Atenció al Ciutadà.
Totes dues maneres funcionaran de manera paral·lela, de manera que les persones que no puguin esperar a la data de cita puguin continuar personant-se al servei en l’horari habitual, que és de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores.
El coordinador d’Informàtica de l’Ajuntament de Roses, Rubén Pérez, ha explicat que per sol·licitar cita prèvia per internet “s’ha d’anar a la web citaprevia.roses.cat, on el propi usuari pot seleccionar el dia i hora en què vol ser atès i ens dirà la documentació que hem de portar, i també es podrà modificar o anul·lar la cita assignada en cas necessari”.
El fet de saber la documentació que haurem de portar “estalviarà als ciutadans el fet d’haver de tornar un altre dia, com passa a vegades avui dia”, ha remarcat Plana.
Així mateix, es pot reservar cita prèvia via telefònica, com ha explicat l’arxiver municipal, Pol Messeguer, “trucant al telèfon 972 25 24 00 o un treballador de l’Ajuntament complimentarà via telemàtica la cita i dirà al ciutadà la documentació, si cal, que ha de portar”.
Aquest nou sistema ofereix, sens dubte, importants millores tant pel que fa a la comoditat i a l’eliminació del temps d’espera, ja que s’agilitzen els tràmits, es guanya en eficàcia i s’eviten als usuaris les molèsties d’haver de personar-se vàries vegades per fer un únic tràmit.
Davant aquests avantatges, des de l’Ajuntament es fa una crida als veïns i veïnes perquè, sempre que els sigui possible, optin per la modalitat de cita prèvia a l’hora de realitzar els seus tràmits amb el consistori, tant per la comoditat que representa per als propis usuaris, com per la millora de la gestió que permet. Tot i això, el sistema d’atenció tradicional es manté, i els usuaris poden continuar personant-se a les oficines del SAC, agafar número en el dispensador electrònic instal·lat al vestíbul de l’Ajuntament i esperar el seu torn per ser atesos. El consistori, no obstant, recomana reservar aquest sistema per a casos urgents.
Un altre dels aspectes millorats en el Servei d’Atenció Ciutadà és la recepció i orientació que es fa dels usuaris que es personen a les seves oficines, on des de fa uns dies, els conserges municipals ofereixen les indicacions d’on s’han de dirigir per resoldre les seves consultes o tràmits o si cal extracció de número de torn, entre d’altres aspectes.
La introducció del sistema cita prèvia és una de les recomanacions que proposa l’Oficina per a la Reforma Horària de la Generalitat per a la conciliació de la vida familiar, personal i laboral. En el cas de l’Ajuntament de Roses, l’establiment d’aquesta mesura ja es va començar a estudiar i preparar fa uns mesos, tot i que la posada en marxa va quedar aturada per la irrupció de la Covid-19. Ara, un cop represa l’activitat, i després d’unes setmanes en què la cita prèvia ha estat l’única opció possible d’acord amb les restriccions marcades per les autoritats sanitàries, s’ha pogut implantar el servei tal i com havia estat concebut inicialment.