Mes de paraules

Cita prèvia per ser atès al Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Roses

Servei de Cita Prèvia a l'Ajuntament de Roses
El regidor Joan Plana, l'arxiver Pol Messeguer i l'informàtic Rubén Pérez mostrant com es sol·licita la cita prèvia per internet

L’Àrea de Govern Obert de l’Ajuntament de Roses implanta la cita prèvia al SAC en ser més àgil, còmode i eficient per al ciutadà  

A partir d’ara, els vilatans podran adreçar-se al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Roses mitjançant dos mètodes. Un és el tradicional, és a dir, personar-se físicament al consistori “i l’altre és amb la concertació de cita prèvia, la qual vam introduir per necessitat a causa de la pandèmia comprovant que és enormement eficient tant per l’administració com pels vilatans”, ha afirmat Joan Plana, regidor de Govern Obern, Àrea que engloba Informàtica, Participació Ciutadana, i Arxiu Municipal, que s’encarrega a la seva vegada del Servei d’Atenció al Ciutadà.

Totes dues maneres funcionaran de manera paral·lela, de manera que les persones que no puguin esperar a la data de cita puguin continuar personant-se al servei en l’horari habitual, que és de dilluns a divendres, de 8 a 14 hores.

El coordinador d’Informàtica de l’Ajuntament de Roses, Rubén Pérez, ha explicat que per sol·licitar cita prèvia per internet “s’ha d’anar a la web citaprevia.roses.cat, on el propi usuari pot seleccionar el dia i hora en què vol ser atès i ens dirà la documentació que hem de portar, i també es podrà modificar o anul·lar la cita assignada en cas necessari”.
El fet de saber la documentació que haurem de portar “estalviarà als ciutadans el fet d’haver de tornar un altre dia, com passa a vegades avui dia”, ha remarcat Plana.

Així mateix, es pot reservar cita prèvia via telefònica, com ha explicat l’arxiver municipal, Pol Messeguer, “trucant al telèfon 972 25 24 00 o un treballador de l’Ajuntament complimentarà via telemàtica la cita i dirà al ciutadà la documentació, si cal, que ha de portar”.

Aquest nou sistema ofereix, sens dubte, importants millores tant pel que fa a la comoditat i a l’eliminació del temps d’espera, ja que s’agilitzen els tràmits, es guanya en eficàcia i s’eviten als usuaris les molèsties d’haver de personar-se vàries vegades per fer un únic tràmit.

Davant aquests avantatges, des de l’Ajuntament es fa una crida als veïns i veïnes perquè, sempre que els sigui possible, optin per la modalitat de cita prèvia a l’hora de realitzar els seus tràmits amb el consistori, tant per la comoditat que representa per als propis usuaris, com per la millora de la gestió que permet. Tot i això, el sistema d’atenció tradicional es manté, i els usuaris poden continuar personant-se a les oficines del SAC, agafar número en el dispensador electrònic instal·lat al vestíbul de l’Ajuntament i esperar el seu torn per ser atesos. El consistori, no obstant, recomana reservar aquest sistema per a casos urgents.

Un altre dels aspectes millorats en el Servei d’Atenció Ciutadà és la recepció i orientació que es fa dels usuaris que es personen a les seves oficines, on des de fa uns dies, els conserges municipals ofereixen les indicacions d’on s’han de dirigir per resoldre les seves consultes o tràmits o si cal extracció de número de torn, entre d’altres aspectes.

La introducció del sistema cita prèvia és una de les recomanacions que proposa l’Oficina per a la Reforma Horària de la Generalitat per a la conciliació de la vida familiar, personal i laboral. En el  cas de l’Ajuntament de Roses, l’establiment d’aquesta mesura ja es va començar a estudiar i preparar fa uns mesos, tot i que la posada en marxa va quedar aturada per la irrupció de la Covid-19. Ara, un cop represa l’activitat, i després d’unes setmanes en què la cita prèvia ha estat l’única opció possible d’acord amb les restriccions marcades per les autoritats sanitàries, s’ha pogut implantar el servei tal i com havia estat concebut inicialment.