Programa Reallotgem

Comunicat de l’Associació Stop Macro Parc Eòlic Marí de la Costa Brava Nord

En aquest comunicat en resposta al que es va acordar a la Comissió d’Acció Climàtica del Parlament, l’Associació Stop Macro Parc Eòlic Marí afirma que no és pot aguantar més la indecisió dels responsables polítics davant la catàstrofe mediambiental, econòmica i social que representaria el macro projecte que significaria la desaparició de la Costa Brava tal i com la coneixem

Sobre el que es va acordar dimecres passat a la Comissió d’Acció Climàtica del Parlament volem fer les següents consideracions:

• Es tracta d’una proposta de resolució i encara no hi ha res decidit. En aquests moments s’està a l’espera de l’aprovació del nou POEM (Pla d’Ordenació de l’Espai Marítim) que preveu el desenvolupament de l’energia eòlica a la zona del Golf de Roses i contra el qual l’Associació ha presentat al·legacions.
  • Des de l’Associació seguim treballant per aturar el macro parc eòlic marí perquè entenen que és una agressió sense precedents al territori i perquè hi ha alternatives molt més respectuoses amb l’entorn on es vol ubicar, que no impactarien amb la biodiversitat, les activitats econòmiques i el paisatge de la manera en que ho fa el macro parc projectat. Retirem la nostra voluntat d’arribar, si cal, fins als tribunals per defensar l’Empordà.
  • Estem decebuts amb el que va passar dimecres a la CAC del Parlament i considerem que el territori, que ha dit NO de forma contundent al macro parc eòlic marí, no pot aguantar més la indecisió dels responsables polítics davant la catàstrofe mediambiental, econòmica i social que representaria el macro projecte que significaria la desaparició de la Costa Brava tal i com la coneixem. Insistim en que cal tenir en compte els valors mediambientals del territori que han costat tant de protegir i que hauria de prevaldre el principi de precaució.
  • Emplacem als representants polítics a buscar conjuntament amb el territori alternatives de producció energètica viables i sostenible que no comprometin el territori amb macro projectes tan agressius.
  • Des de l’Associació seguirem treballant perquè s’escolti la veu del territori. Cada vegada es compta amb més suports: més de 25 mil ciutadans han firmat en contra del macro parc eòlic marí; 22 ajuntaments de les comarques gironines, fins al moment, han aprovat mocions contra el macro parc; també ho ha fet el Consell Comarcal del Baix Empordà; i la Diputació s’ha pronunciat de forma contundent contra el mega parc en l’informe elaborat per a les consultes prèvies del procés. A més, recentment, la Junta Rectora del Parc Natural del Montgrí ha aprovat donar suport al Manifest de  l’Associació contra el macro parc eòlic marí . En aquest sentit, des de l’Associació s’està preparant una petició que es farà arribar als presidents de les  Juntes Rectores del Parc Natural del Cap de Creus i dels Aiguamolls de l’Empordà perquè també portin a aprovació el Manifest. Creiem que l’objectiu de les Juntes Rectores dels parcs naturals és vetllar per la conservació i protecció del seu territori i els voltants, i no aprovar donar suport al Manifest de l’Associació seria anar en contra d’aquets objectius.
  • L’Associació compta també amb l’aval de la comunicat científica que ha alertat dels perills d’ubicar una instal·lació d’aquet tipus en una zona d’una gran fragilitat mediambiental , en una zona que constitueix el patrimoni natural marí més important de Catalunya.