El Consell Comarcal difon una guia digital de tardor/hivern amb l’oferta de patrimoni cultural de l’Alt Empordà

Guia digital del patrimoni cultural de l'Alt Empordà

Portada de la guia digital del patrimoni cultural de l'Alt Empordà

Una manera fàcil, visual i senzilla de descobrir el patrimoni cultural i històric de l’Alt Empordà

Guia digital del  patrimoni cultural de l'Alt Empordà
Portada de la guia digital del patrimoni cultural de l’Alt Empordà

El Consell Comarcal i l’associació Empordà Turisme han preparat una nova guia digital amb les activitats de tardor/hivern que es programen als museus, conjunts monumentals, centres d’interpretació i oficines de turisme de la comarca perquè a través d’elles es pugui descobrir el patrimoni cultural de l’Alt Empordà de forma molt visual i simple.

El catàleg titulat “Vols conèixer el nostre patrimoni cultural aquesta tardor/hivern?” mostra les nombroses possibilitats de descoberta d’aquest patrimoni, entre les quals hi ha la casa Salvador Dalí de Portlligat, l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries, el conjunt monumental de Sant Pere de Rodes, el Museu de l’Aquarel·la-Josep Martínez Lozano de Llançà, la Ciutadella i el castell de la Trinitat de Roses, el Museu del Castell de Peralada, el santuari de la Mare de Déu del Mont i el monestir de Sant Llorenç de Sous a Albanyà i el castell de Requesens a La Jonquera, entre molts altres.

En total hi ha una cinquantena referències, entre espais culturals i oficines de turisme, en les quals es detallen els dies d’obertura i les hores de visita i es complementa amb una petita ressenya de l’oferta cultural que s’hi pot veure i altres dades d’interès, així com les pàgines web i els correus electrònics per tal de poder ampliar informació i fer les consultes pertinents. També s’inclouen les referències a les exposicions temporals que es poden veure als diferents museus de la comarca i les visites guiades que s’han programat als espais medievals.

Aquesta acció és fruit de la demanda que van fer arribar a la institució comarcal tant les oficines de turisme com les empreses privades en el sentit de poder disposar d’un catàleg amb totes les activitats culturals de la temporada de tardor/hivern unificades en un mateix document i així poder donar a conèixer el patrimoni de la comarca a tots els seus clients d’una forma molt més pràctica i funcional. La difusió conjunta també ha estat una necessitat detectada per l’estudi que es va fer sobre els museus empordanesos i que van promoure l’Ajuntament de Figueres, el Consell Comarcal i Empordà Turisme.