El conseller de Territori i Sostenibilitat s reuneix amb els alcaldes de Pontós, Garrigàs i Borrassà per tractar sobre l’N-II

Territori i Sostenibilitat

Moment de la reunió entre els rerpresentants de la Generalitat i els alcaldes de Pontós, Garrigàs i Borrassà

El conseller Rull va explicar als alcaldes altempordanesos que s’ha reclamat al Ministeri de Foment el perquè del retard en l’execució dels nous accessos de l’N-II a les poblacions de la zona

Territori i Sostenibilitat
Moment de la reunió entre els rerpresentants de la Generalitat i els alcaldes de Pontós, Garrigàs i Borrassà

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, es va reunir ahir dijous amb els alcaldes de tres municipis de l’Alt Empordà, concretament amb Jaume Prats, de Pontós; Josep Masoliver, de Garrigàs; i Ferran Roquer, de Borrassà, per tractar sobre les obres pendents del Ministeri de Foment per formar nous enllaços de la carretera l’N-II a l’entorn d’aquestes poblacions i Palau de Santa Eulàlia.
Rull va explicar que el Departament ha reclamat al Ministeri que informi dels motius del retard en l’execució dels treballs i concerti amb els municipis les possibles modificacions al projecte adjudicat. Així mateix, ha demanat la represa de les obres amb la màxima rapidesa. En la reunió també ha participat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font.

L’actuació prevista pel Ministeri de Foment consisteix en la remodelació de les interseccions de la carretera N-II amb la carretera GIV-5125 a Pontós i amb la carretera GIV-6226 a Garrigàs per a transformar-les en sengles enllaços a diferent nivell. Els nous accessos han de permetre suprimir els girs a l’esquerra i les incorporacions directes que actualment es produeixen en ambdues interseccions i millorar la seguretat viària.

Previsions incomplertes de Foment

El conseller Rull, d’altra banda, va denunciar que les obres de l’N-II entre Orriols i la frontera francesa haurien d’haver començat el 2015, i no ho han fet. De la mateixa manera, l’altra previsió de Foment era iniciar els treballs de les variants de Bàscara i Pont de Molins el 2016, fet igualment incomplert.