Coses que passen (quan no ni ha música al carrer i sí pàrquing de zona blava)

Francesc Giner

Francesc GinerVal a dir que aquest article l’escric per raons tècniques molt abans de que acabi el mes de Juliol. A finals d’aquest mes es va engegar  una actuació indiscriminada contra els musics de carrer que va acabar amb la confiscació dels seus instruments i la desaparició de tots ells, tan dels de casa, com dels que depenen de les màfies romaneses,  com  dels que ho fan be o com dels que ho fan fatal. Això és el que passa quan s’actua improvisant i sense tenir un pla previst.

Si be és veritat que la majoria de clients i de locals de la restauració protestaven per la presencia d’aquets musics, també és veritat que ara no n’hi ha cap i molts de nosaltres  els  trobem  a faltar.

Entenc que la musica a l’estiu ha de estar present  pels carrers de Roses. Se que l’amic Tarrero es farà un lio i ara dirà un altre cop que em contradic, però tot té una explicació.  La música es un element més de la temporada estiuenca, ho veiem amb molts àmbits com per exemple en el món de la publicitat  o en la gran quantitat de concerts i festivals que es fan arreu de Catalunya. És a dir la musica a l’estiu és tan imprescindible com ho poden ser les gelateries.

Ser regidor de Seguretat Ciutadana comporta també entre moltes altres coses tenir un pla d’actuació en moltes temes i àmbits. El que no es pot fer en el tema musical ni en cap tema, és tirar pel dret i carregar-s’ho tot. Entenc que aquesta és una bona oportunitat per fer servir la tan comentada participació ciutadana. D’una reunió entre representants  del món de la restauració, associacions musicals i representants de l’ajuntament i de la policia local podria sortir un reglament que regulés la presència d’aquets musics per els diferents carrers de Roses. Tenim places, cruïlles i carrers on es podrien instal·lar  i alhora amenitzar la tan depauperada proposta musical rosinca. A Catalunya hi han diversos municipis que aquesta activitat la tenen regulada i, per tant, controlada. Un exemple encara que no musical pot ser el de les famoses estàtues de la rambla de Barcelona, que si no fos per que estan  sotmeses a un reglament no es podria ni passejar de tantes que n’hi  haurien. No vull cansar més als lectors amb el tema, però si vull deixar constància de que el nostre grup Gent del Poble-AM, està a la disposició del regidor Angel Tarrero  per ajudar-lo amb el que calgui.

Canviant de tema, una altre de les actuacions més comentades i criticades aquest estiu és el de la zona blava.  L’any passat ja es va perdre molt temps fent una prova pilot que no duia a cap conclusió, doncs limitar la zona blava a l’avinguda de Rhode no era una prova pilot ni res de res. Nosaltres, en el seu moment, així ho vàrem fer constar. Com a Gent del Poble – AM portem defensant, com ja preveiem en el nostre programa electoral, que la ubicació de zones blaves al municipi havia de sorgir d’un pla de mobilitat urgent que fos necessari per a la població. Aquest pla hauria de permetre localitzar exactament les zones que per la seva densitat comercial, residencial, turística, etc…  sigui necessària la ubicació de places de pagament així com combinar-les amb les places d’aparcament públic present i futur que li calen a la vila.

Amb tot, i donant per comprovat tal com ratifiquen ciutats com Barcelona, Girona, Figueres, etc… que la ubicació de zona blava col·labora  positivament en el desenvolupament comercial, en la circulació i en la rotació de vehicles de les zones més denses dels municipis, cal dir que a Roses entenem que aquesta no s’ha aplicat correctament.

Desprès d’haver perdut un any i sense arribar a cap conclusió ens imposen un zona blava que té la virtut de tenir a quasi tothom emprenyat. Per començar els beneficis se’ls endú una empresa de fora, quan aquest servei hauria de ser de l’Ajuntament i de retruc els beneficis revertirien en el poble. Els veïns del llocs implicats no tenen cap tipus d’opció per poder aparcar els seus cotxes. Considerem que hi hauria d’haver la possibilitat de presentar reduccions dels tiquets més baixos pels veïns, així com gratuïtats pels migdies, pels diumenges i un allargament de les hores en que poden estacionar a un més baix cost els veïns que tenen cotxe i han de pagar cada dia per aparcar, el servei es per tots els dies de la setmana, etc,etc …

El que  en sap més  greu de tot plegat es que a Roses hi ha professionals que entenen de mobilitat  urbana i que no costaria gens ni mica contactar amb ells alhora de planificar un servei com aquest tan important per tots. Per desgràcia el que ha passat és que han fet el mateix que  el regidor Tarrero, tirar pel dret , fer les coses sense planificació i fer el més fàcil, donar-li el servei a una empresa, que segur que a més a més,  ha posat les condicions i aixì  ja ho tenen solucionat. Tot plegat lamentable. Això si, l’equip de govern fa actes al teatre on ens diuen que tot va  segons el previst, que tot va de meravella  i que ja tenen el 80 % de les seves accions de govern que varen presentar en campanya  enllestides. Hem sembla que també els hi falla els seu administrador i contable perquè de veritat que no em surten els números.

Salut!!

Francesc Giner

Portaveu Gent del Poble-AM de Roses