Mes de paraules

‘Cuidem Roses’, nova APP a Roses per informar de desperfectes a la via pública

L’aplicació mòbil Roses Smart, ‘Cuidem Roses’, ofereix des d’avui, dimarts 26 de juny, una nova eina per a que els vilatans informin sobre incidències o desperfectes a la via pública per a que l’Ajuntament de Roses hi posi solució

Cuidem RosesA partir d’avui si els rosinc o rosinques, mentre passegen per la Vila veuen o detecten desperfectes a les voreres, asfalt o en el mobiliari urbà, un mal funcionament en l’enllumenat públic o problemes de neteja viària o a les platges, ho podran comunicar ràpidament a través dels seus telèfons mòbils, en una nova acció de gestió col·laborativa i participativa entre ciutadania i l’Ajuntament de Roses.

I ho podran fer a través de l’APP ‘Cuidem Roses’, la qual es tracta d’un nou gestor d’incidències adreçat a la detecció de deficiències, per tal que el consistori rosinc tingui constància i hi posi remei de forma directa, sense necessitat d’estudis o tràmits administratius previs.

Una APP que només té aquesta finalitat, així cal abstenir-se de fer o expressar suggeriments o queixes de tipus més genèric. Així mateix, tampoc s’actuarà en aquells per a desperfectes que no puguin solucionar-se mitjançant una actuació ràpida de reparació simple. En aquests casos, l’Ajuntament continua posant a disposició de veïns i veïnes la bústia de queixes i suggeriments o la instància genèrica.

El funcionament d’aquest gestor és, com la resta de l’aplicació Roses Smart, d’ús molt senzill i ràpid. Un cop descarregada l’aplicació al dispositiu de l’usuari, només cal que aquest accedeixi a l’apartat ‘Cuidem Roses’, des d’on podrà indicar el motiu i ubicació de la incidència, podent també adjuntar fotografies que mostrin més clarament el problema detectat.

Amb aquesta nova eina el consistori vol millorar i agilitzar la detecció i solució de les petites reparacions que es fan necessàries en el dia a dia de la vila, comptant amb la col·laboració de la pròpia ciutadania i oferint-li un sistema ràpid i senzill per comunicar-se amb l’Ajuntament. Per tal de completar el seguiment, tots els usuaris que introdueixin alguna incidència rebran un avís sobre l’actuació realitzada en cada cas.

D’altra banda, l’aplicació Roses Smart continua oferint disposar de manera àgil, personalitzada i geolocalitzada, de tota la informació local d’interès a la butxaca: cultura, avisos, notícies, telèfons d’interès i d’emergència, comerç local, rutes, teatre, salut, esports, xarxes d’aparcaments i transport urbà, entre d’altres.