Mes de paraules

Decret de l’Ajuntament de Roses per garantir els serveis essencials durant l’estat d’alarma pel Coronavirus Covid-19

L’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, ha signat un decret per establir les mesures preventives per protegir la salut i la seguretat de la ciutadania i assegurar la continuïtat dels serveis municipals

L’Ajuntament de Roses estableix els serveis mínims municipals davant l’emergència provocada pel Coronavirus, assigna la modalitat de teletreball a la resta de personal municipal, acorda la suspensió de terminis per a la tramitació de procediments administratius i estudia l’adopció de mesures econòmiques com l’ajornament de pagament d’impostos.

Davant la situació d’excepcionalitat i emergència provocada pel Coronavirus Covid-19,  l’alcaldessa de Roses ha signat aquest matí el decret per establir les mesures organitzatives i preventives necessàries per protegir la salut i la seguretat de la ciutadania i assegurar la continuïtat dels serveis municipals, amb la priorització dels serveis de caràcter essencial, que són els següents:

  • Servei d’Atenció al Ciutadà, de manera que queda garantida l’atenció telefònica de 8 a 14 hores a través del telèfon 972 25 24 00, de dilluns a divendres, i del mail informacio@roses.cat.
  • Oficina Digital d’Atenció al Ciutadà de Roses – OAC. Pel què fa a les qüestions telemàtiques cal remetre’s a l’OAC  que prestarà el servei de 8 a 20 hores, a través del telèfon 972 15 23 67 o bé del correu electrònic: esuport@roses.cat

Així doncs, els serveis d’atenció al ciutadà es realitzaran exclusivament de forma telefònica o telemàtica, recomanant novament als ciutadans evitar desplaçaments, atès que les oficines municipals romandran tancades al públic.

– Departament d’Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania, amb atenció telefònica de 8 a 14 h a través del telèfon 972 25 24 00 de dilluns a divendres de 8 a 14 h. Email: acciosocial@roses.cat.

– Policia Local. Servei les 24 h. Tel: 972 15 37 15

A més d’aquests serveis d’atenció ciutadana, el decret estableix els serveis mínims que hauran de realitzar els diferents departaments municipals (Alcaldia, Intervenció, Tresoreria, Serveis Jurídics, Informàtica, Recursos Humans, Urbanisme, Infraestructures i Serveis Públics, Brigades Municipals i Consergeria Ajuntament). Tots els serveis no considerats essencials desenvoluparan la seva activitat en la modalitat de teletreball, reservant-se l’Ajuntament la possibilitat de disposar i mobilitzar el personal al seu servei per prestar els serveis necessaris que així ho requereixin.

S’acorda també la suspensió i interrupció dels terminis per la tramitació dels procediments administratius d’aquesta corporació. El còmput es reiniciarà en el moment en què perdi vigència el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual s’ha declarat l’estat d’alarma en tot el territori nacional. S’ha aprovat també la suspensió de les sessions de la Comissió Informativa i del Ple que havien de tenir lloc aquest mes.

Per últim, la resolució acorda estudiar l’adopció de mesures econòmiques per part d’aquest Ajuntament, com ara l’ajornament del pagament d’impostos municipals, l’establiment de bonificacions o qualsevol altra, davant de la situació d’emergència sanitària declarada.