Programa Reallotgem

Els dièsel deixaran d’estar bonificats als peatges de la Generalitat el 2017

Peatges de la Generalitat
Els vehicles dièsel deixaran d'estar bonificats als peatges de la Generalitat al 2017

Actualment els turismes de gasoil i biodièsel tenen un descompte del 30%, a través del portal ecovia-T, si les seves emissions de CO2 eren inferiors als 108 grams per quilòmetre

Peatges de la Generalitat
Els vehicles dièsel deixaran d’estar bonificats als peatges de la Generalitat al 2017

“Els turismes i vehicles lleugers que funcionen amb gasoil deixaran d’estar bonificats als peatges de titularitat de la Generalitat, siguin quines siguin les seves emissions, a principis de l’any vinent”, així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, durant la quarta reunió de treball de la Taula de la Qualitat de l’Aire de la Conurbació de Barcelona.

Fins ara el sistema, que funciona a través del portal ecovia-T, preveia per als turismes de gasoil i biodièsel un descompte del 30% si les seves emissions de CO2 eren inferiors als 108 grams per quilòmetre.

Gratuïtat també per a les motos elèctriques

La revisió tindrà en compte no només criteris relatius a la mitigació del canvi climàtic, és a dir, les emissions de diòxid de carboni, sinó també els factors que intervenen en la contaminació atmosfèrica, com és el cas del diòxid de nitrogen (NO2). Aquest contaminant, juntament amb les partícules (PM10), supera a l’àrea de Barcelona els valors límit imposats per la Directiva europea 1999/30/CE, referent a la qualitat de l’aire. És per això que la Generalitat té en marxa el Pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire, horitzó 2020.

El sistema de descomptes es mantindrà en el 30% en el cas de recurrència; en el 40% quan hi hagi alta ocupació en el vehicle (tres o més persones); i en el 30% en els vehicles híbrids, de gas natural, GLP o biogàs i de benzina o bioetanol que siguin Euro 6 o superior. La bonificació del 100% per als elèctrics (purs, d’autonomia estesa, híbrids endollables amb autonomia elèctrica mínima de 40 quilòmetres i vehicles d’hidrogen) seguirà, i s’hi afegiran les motocicletes que facin servir aquesta font d’energia.