El cicle ‘Mirades Pròpies’ clou amb una exposició d’escultures de Natalie Staniforth

L’artista anglesa i resident a Roses després de passar per Nova Zelanda per treballar per a la saga d‘El senyor dels anells, Natalie Staniforth, inaugura aquest dissabte, 14 de juny, la tercera i darrera exposició del cicle ‘Mirades pròpies. Mostra d’artistes locals

‘L’ombra que ho acarona tot’ és el nom de l’exposició que s’inaugurarà aquest proper dissabte, 14 de juny, a les 19 hores, a Ca l’Anita. En aquest cas, la mostra és una selecció d’escultures de l’artista Natalie Staniforth, que clourà el cicle ‘Mirades pròpies. Mostra d’artistes locals‘, impulsat per l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Roses destinat a donar visibilitat al talent artístic del municipi i a la riquesa de mirades que conviuen dins el mateix territori.

El projecte Mirades Pròpies és un cicle de tres exposicions que va néixer a l’abril, comissariat per l’historiador de l’art Toni Martínez, amb l’objectiu oferir als artistes rosincs, tant amateurs com professionals, la possibilitat d’exposar la seva obra en espais culturals de la Vila. D’aquesta manera, s’ha volgut apropar l’art a la ciutadania i, alhora, obrir les portes de les sales municipals a artistes locals, donant-los visibilitat i afavorint la connexió amb el públic. En aquesta edició els artistes convidats, en primer lloc, van ser Joan Gibert, Gabi Ramírez, Josep Alemany i Ot Prieto, que van inaugurar el passat 11 d’abril una exposició col·lectiva “El paisatge com a pretext” que es va poder visitar fins al 24 de maig. Posteriorment, va ser Luís Navarro qui va inaugurar a la Ciutadella, el mateix 24 de maig,  l’exposició “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar”, que es pot visitar encara fins al 3 d’agost.

‘L’ombra que ho acarona tot’

La darrera i tercera mostra, que romandrà oberta al públic fins al 28 de juliol, permetrà conèixer de prop l’artista Natalie Staniforth, que ha triat per a l’exposició una selecció de peces on barreja el gust pels animals, amb una vessant més quotidiana que té a veure amb la família. Segons la mateixa artista, “l’ombra que ho acarona tot és aquesta força subtil que modela la nostra forma d’experimentar el món. En el meu cas, hi ha dues forces que influeixen en tot el que faig: l’art i la maternitat. A vegades ofereixen consol, però d’altres enfosqueixen la llum”.

Natalie Staniforth, de la indústria del cinema a Roses

Natalie Staniforth, escultora britànica resident a Roses des de l’any 2004, va néixer a Guildford, al sud de Londres l’any 1973. Va estudiar al West Surrey College of Art i, posteriorment, a l’Escola d’Art de Wimbledon, on es va especialitzar en escultura per al cinema, el teatre i la televisió.

Als 23 anys, Staniforth va viatjar a Austràlia per ampliar la seva formació i, després, a Nova Zelanda, on va començar a treballar per a la saga d‘El senyor dels anells. Allà, durant un any i mig, va formar part d’un gran equip multidisciplinari d’artistes i artesans que donaven forma al món ideat per Tolkien. Va treballar a les ordres d’il·lustradors com Alan Lee i John Howe. Entre les peces que porten el seu segell, hi ha el bastó del mag Gàndalf, la xemeneia de la casa dels hòbbits o el cap del rei Mort.

De volta a Londres, Staniforth va treballar en la primera pel·lícula de la saga Harry Potter, però, després d’aquestes experiències al món de la indústria del cinema, Staniforth va decidir centrar-se en una escultura més personal. Va viatjar al Canadà, on va realitzar escultures amb gel, i a Rússia, on va treballar la pedra. Finalment, es va traslladar a Roses, on vivien els seus pares. Des de l’Empordà, Staniforth continua treballant en l’escultura, principalment per encàrrec o exposant a través de galeries, tot compaginant l’art amb la família.