El empresaris de Roses impulsen unes jornades per debatre per quin model de turisme ha d’apostar la Vila

Vila de Roses

La realització d'aquestes Jornade sobre el futur del model turístic de Roses es va proposar a la darrera Junta de l'Estació Nàutica Roses-Cap de Creus / Foto: arxiu

Enguany l’ocupació a Roses ha baixat respecte al 2017, i el sector turístic assegura que “hem de canviar el xip, i apostar per un  turisme de qualitat per sobre d’un turisme de quantitat”

Vila de Roses
Tots els sectors turístics de Roses van estar representats a la reunió

Els empresaris de Roses volen fer un pas endavant important per la millora de la qualitat turística al municipi i per aconseguir que continuï essent un dels líders del país en aquest àmbit. Per aquest motiu han acordat impulsar unes jornades de debat i reflexió que es duran a terme la propera tardor i que tenen per objectiu posar sobre la taula el model turístic que es vol per als propers anys a Roses.

Marcar un full de ruta per al desenvolupament d’accions que incideixin en la millora de la qualitat turística a la Vila i trobar solucions a les problemàtiques que afecten el sector són els punts claus que es van posar sobre la taula a la reunió celebrada entre els diferents sectors turístics de restauració, d’allotjament, de comerç, de serveis i activitats amb la participació de l’Ajuntament de Roses, representat pel regidor de Turisme i Promoció Econòmica, Fèlix Llorens.

El president  de l’Estació Nàutica i de Roses Comerç, Miquel Gotanegra, va assenyalar en el transcurs de la reunió que “cal que fem una reflexió profunda d’on estem i cap a on volem anar i ho hem de fer tots junts. I  les conclusions a les quals arribem des del sector empresarial les hem de posar en pràctica en col·laboració amb l’Ajuntament, perquè hem de naveguem en el mateix i ho hem de fer en el mateix vaixell amb un objectiu molt clar, que Roses ha de ser un dels destins líders turístics d’aquest país”.  

En aquest sentit, el regidor de Turisme va afirmar que “el sector privat i el sector públic hem d’anar de la mà, buscar un punt mig en el que surtin beneficats tant els empresaris i l’Ajuntament  com els ciutadans, que són els que hi viuen en el poble, hem de reflexionar per saber cap a on ha d’anar el turisme i acordar conjuntament les mesures que s’han de dur a terme per tal de millorar la qualitat turística i que Roses continuï sent competitiva”.

Gotanegra va remarcar que “Roses té molt de recorregut turístic en tots els sectors per poder crèixer: de natura, amb el Parc Natural del Cap de Creus, gastronòmic, amb la qualitat del producte del mar i els seus restaurants, de la DO Empordà de vi i oli; esportiu, amb 330 dies de vent navegable a l’any, i està situada en un punt estratègic, molt a prop del Museu Dalí, de Cadaqués i del TGV”.
Afirmació ratificada per Llorens en afirmar que “l’análisi de l’estudi de màrqueting que estem fent detecta que Roses pot créixer un 40 % turísticament parlant amb el que tenim actualment, que no cal fer cap inversió ni projectar cap parc temàtic i, per tant, es tracta de saber aprofitar-ho i vendre-ho”.   

En les jornades que es duran a terme a la tardor es tractaran cinc gran debats temàtics  amb la idea de poder donar eines als empresaris i l’administració local per als propers anys al voltant del desenvolupament turístic a Roses.
Uns debats que giraran al voltant del posicionament turístic de Roses, i els atractius amb els que es compta, i sobre la mobilitat.
També s’analitzaran els diferents tipus d’allotjament que hi ha, així com de l’oci del que poden gaudir els turistes, i s’abordaran qüestions com l’ocupació de la via pública i la venda ambulant, entre d’altres temes que tenen una gran influència durant l’època estival a Roses.

Amb els resultats de les jornades s’elaboraran unes conclusions les quals determinaran les accions per dur a terme en els propers anys.
Miquel Gotanegra va explicar que la voluntat “és obrir les jornades a les altres  associacions de Roses perquè tots els empresaris del municipi s’hi puguin sumar”.

Valoració de la temporada

Durant la reunió es va fer una valoració de la temporada turística a la Vila i es va reconèixer que “la temporada de 2017 va ser molt i molt bona i agafar de punt de referència l’any passat per valorar aquest any es feia complicat que es pogués continuar creixent, i no ha estat així, hi ha hagut alguns punts menys d’ocupació al juliol i a l’agost, i com a conseqüència hi hagut menys consum en els serveis, la restauració i el comerç. I si no passa un fenomen extraordinari i hagi una ocupació desbordant al setembre i octubre, les xifres variaran molt poc”, va assegurar Gotanegra.

Fèlix Llorens va matisar que “hem de fer una valoració de la temporada però comparant-la no només amb l’últim any passat, ja que si que és cert que hem baixat l’ocupació respecte al 2017, però no així si ho comparem amb el  2015 i el 2016”.  Llorens va definir de “necessàries”, aquestes Jornades de debat que es portaran a terme, “perquè tot el que sigui asseure’s, parlar, debatre per buscar acords sempre es positiu per trobar solucions per millorar el teixit empresarial de Roses”.

Degut a aquesta baixada de l’ocupació, el president de l’Estació Nàutica va assegurar que “hem de canviar el xip i començar a parlar com ha anat la temporada qualitativament, de quin països procedeixen els turistes i a on fet el consum, si al sector del comerç, la restauració o les activitats”.
En aquest sentit, Fèlix Llorens, va afirmar que “hem de mirar quan de diner es mou i no quina quantitat de gent ve, perquè turistes que vinguin i no consumeixen no és el nostre objectiu”.