Aquest proper cap de setmana, el Fastt farà parada a Vilanant amb La Suite (sobre Bach) ben afinada per a piano i pilotes d’Eliane i Capmany amb Cuentas Corrientes
El Festival d’Arts Escèniques dels Micropobles arriba al seu equador després d’haver superat dues setmanes de funcions itinerant pels micropobles de l’Alt Empordà. En el seu setè any com a projecte cultural itinerant entre els micropobles de la comarca, i després de guanyar el premi Impulsa Cultura 2025, el Fastt continua fent camí i exhaurint entrades en alguns dels pobles que visita.
El segon cap de setmana a fet parada a Garrigàs amb Hermafrodites a cavall o la rebel·lió del desig, una proposta híbrida i radical del col·lectiu Que no salga de aquí que ha combinat teatre documental, performance i ciència-ficció per parlar de les intersexualitats en primera persona i qüestionar les categories rígides de gènere i identitat. Abans de l’espectacle va tenir lloc una conversa participativa, organitzada per l’Àrea de Joventut del Consell Comarcal de l’Alt Empordà i dinamitzada per Pili de Nicolás, experta en educació sexual, on es van explorar conceptes com la identitat, l’expressió de gènere i els estereotips socials.
El dissabte Espolla va acollir una doble proposta de dansa, amb entrades exhaurides. D’una banda, Aurèlia et Phill, de la Cia. de Sobretaula, una peça de dansa-teatre delicada i excèntrica sobre la solitud, l’amistat i el pas del temps. De l’altra, Wall & Peace, de Wonderground, que va transformar l’espai públic en un thriller nocturn inspirat en el cinema negre, construït a partir de llums portàtils, ombres i arquitectura urbana. I per tancar el cap de setmana, diumenge el Fastt es va traslladar a Pont de Molins amb dues propostes de circ i clown. IO, de l’artista mallorquí Marc Filigrana, va explorar la transformació personal i la por a ser diferent a través del circ contemporani i la mitologia, i tot seguit, Roi Borrallas va presentar SOLO, una mirada íntima i poètica sobre la vida d’un pallasso quan desapareix el públic i només queda la persona darrere el personatge.
El Fastt continua itinerant
Superat l’equador del Fastt, el festival continuarà la seva ruta el 17 de juliol a Vilanant amb dues propostes de circ contemporani: La Suite (sobre Bach) ben afinada per a piano i pilotes, de la companyia francesa Eliane, convertirà els malabars en una interpretació visual de la música clàssica de Bach, mentre que CLAM, de la companyia FÈMUT, combinarà equilibris acrobàtics, perxa i cultura popular en una celebració col·lectiva del joc, la llibertat i la vida compartida. Aquell mateix dia al matí tindrà lloc una xerrada-vermut per a professionals sobre la Criança i conciliació en les arts escèniques, que permetrà posar en comú les dificultats de conciliar la criança amb les particularitats del sector compartint experiències reals, estratègies de supervivència i peripècies quotidianes de maternar en aquest context.
L’endemà dissabte, 18 de juliol, Capmany veurà Cuentas Corrientes, dels gaditans Jessica Castellón i Boris Orihuela, una peça de dansa i teatre físic que posa el focus en els límits emocionals i físics als quals ens condueix el món laboral contemporani. En aquest cas, i per completar la jornada, s’organitzarà un col·loqui pre-funció sobre La creació a través de la cooperació i la participació, en aquest cas a càrrec d’Agitart SCCL Promou i finançat per l’Ateneu Cooperatiu de Terres Gironines.
En la darrera setmana del festival, el 24 de juliol l’humor arribarà a Rabós amb Ronda de Comèdia, un espectacle coral de monòlegs que reunirà Godai Garcia, Andrés Fajngold, Indicatiu i Març Llinàs. Amb estils molt diferents però complementaris, els quatre còmics construiran una nit àgil i imprevisible que combinarà surrealisme, ironia, absurd i observació quotidiana. Aquest dia es farà un tast de vins prèvi a l’espectacle a partir de les 20.30 h gràcies als cellers locals: Celler Castelló Murphy i RIM Vins i Vinyes de Jordi Esteve.
L’endemà 25 de juliol, Siurana acollirà CAOS, de la companyia valenciana Teatre de l’Abast, una proposta multidisciplinària que combina teatre, dansa i pensament científic per parlar del temps, el destí i la incertesa. Finalment el festival s’acabarà el 26 de juliol a Ordis amb LATAS, de la Compañía D’Click, una peça de circ contemporani que combina humor, fragilitat i poesia visual per parlar de la necessitat dels altres i de la capacitat humana de continuar jugant fins i tot enmig del caos. La jornada finalitzarà amb una festa de cloenda oberta a tothom amb Ryna DJ.
El Veïnat de l’associació Fast
El Veïnat – Comissió Cultural és una de les singularitats del projecte, un espai de participació activa que impulsa el treball en xarxa entre pobles i reforça el sentiment de comunitat al territori. Més enllà d’assistir com a públic, els veïns i veïnes participen directament en la realització del festival, tant en la presa de decisions com en tasques de voluntariat, acollida, suport logístic o dinamització d’activitats paral·leles. A través de trobades obertes al llarg de l’any es generen espais de debat, intercanvi d’experiències i coordinació entre municipis.
En aquest context, enguany s’han realitzat reunions de valoració de propostes on el mateix veïnat ha escollit col·lectivament un espectacle de text i un de circ, consolidant un model de programació cooperatiu, participatiu i arrelat al territori. Els espectacles seleccionats pel veïnat han estat: Nosaltres, els sense nom i CLAM.
Sobre l’Associació FAST Empordà
L’Associació FAST Empordà, impulsora del Fastt – Festival d’Arts Escèniques dels Micropobles, continua la seva tasca de revitalització cultural dels municipis petits. Recentment reconegut amb el Premi Impulsa Cultura 2025 de la Fundació Catalunya Cultura, el festival s’ha consolidat com un referent de transformació social a través de les arts, democratitzant l’accés a propostes contemporànies i enfortint els vincles entre veïns i veïnes mitjançant projectes de proximitat com Micropobles a Escena, que des de fa anys proposa noves creacions escèniques en la seva edició d’estiu i de tardor.