El FASTT torna a assolir el repte d’omplir de cultura els micropobles de l’Alt Empordà

El Festival d'Arts Escèniques de l'Empordà, FASTT
L'espectacle "L'important és participar" es va representar a Rabós

El Festival d’Arts Escèniques dels Micropobles de l’Empordà ha tingut lloc del 27 de juny al 27 de juliol a Agullana, Espolla, Garrigàs, Ordis, Pont de Molins, Rabós, Sant Climent Sescebes, Siurana, Vilamacolum, Vilanant i Vilaür

El Festival d’Arts Escèniques de l’Empordà va abaixar ahir a la nit el teló de la sisena edició amb èxit de convocatòria. Per aquest estiu, el festival ha esgotat l’aforament de gairebé la meitat dels espectacles programats, així com del taller de màgia gratuït que ha tingut lloc en la darrera jornada a Garrigàs. 

Enguany el festival ha continuat expandint-se i s’ha celebrat de forma itinerant per 11 micropobles de l’Alt Empordà: Agullana, Espolla, Garrigàs, Ordis, Pont de Molins, Rabós, Sant Climent Sescebes, Siurana, Vilamacolum, Vilanant i Vilaür. 

Per Rebecca Alabert, directora del FASTT, destaca que en aquesta edició “hem seguit un any més escampant-nos pel territori amb una rebuda increïble per part del públic, esgotant entrades 5 dels 11 dies de funcions i amb les places dels tallers i creació comunitària també esgotades.  Amb més de 1.000 espectadors ja som més grans que un micropoble, un fet que mostra de la bona acollida del projecte i de la necessitat d’aquest tipus d’activitats”.

L’edició que ahir va finalitzar va començar el 27 de juny amb una gran festa inaugural a Espolla –el nou municipi de l’edició– i s’ha allargat fins aquest diumenge, 27 de juliol, després de rebre espectacles de mitjà i gran format de teatre, dansa, clown i màgia. Un any més, el FASTT ha demostrat ser un projecte d’èxit que aposta per la descentralització de l’exhibició cultural i per apropar la cultura a les zones rurals, concretament als municipis de menys de 1.000 habitants.

En el darrer cap de setmana, els espectadors han pogut veure a Siurana Infinit, de la Cia Seon, una peça de circ contemporani per a tots els públics que explora els límits entre el sentit i l’absurd; a Ordis s’hi ha celebrat una nit de dansa amb The Sad-Mad Method, de la Cia Carla Sisteré, una coreografia enèrgica, vital i física, i NO (pieza corta), de La Venidera,un manifest ballat que reflexiona sobre la negació com a acte creatiu i com a motor de resistència i d’expressió. Finalment ha tancat l’edició amb una doble proposta de màgia amb entrades exhaurides dels espectacles Inòpia, de Gneis, i Gota de Txema Muñoz.

A banda d’aquests tres espectacles, en aquesta edició s’ha programat La paella dels dijous, escrita per Cristina Clemente; Cavallet de mar o el peix invisible, escrita per Pau Coya; L’important és participar, de la companyia Teresa Gubiades; Hamlet.02 de Sergi Belbel; La volta al món en 80 ties, de la companyia La Protagonista; Pelat, de Joan Català; Amor a mort, de The Feliuettes; i La mecànica de l’infortuni de Crémentine Telesfort i Lisard Tranis.

Sobre el festival d’arts escèniques de l’Empordà

El FAST neix el 2013 de la mà de l’Associació FAST, un col·lectiu de persones amb un gran sentiment d’identitat territorial que durant cinc anys va oferir múltiples propostes escèniques a l’Era del Mas Gironí, a Garrigàs. Després de dos anys d’aturada, el 2020 pateix diversos canvis: es passa a anomenar FASTT i canvia de format. És aleshores quan es converteix en un festival d’arts escèniques en xarxa per diversos micropobles de l’Alt Empordà.   

La raó de ser del festival és crear comunitat i acostar la cultura als municipis que no hi tenen accés. La sostenibilitat, proximitat i el treball en xarxa són els pilars fonamentals i té un doble objectiu: ser una proposta cultural i de lleure pels veïns dels micropobles i permetre que els municipis guanyin notorietat i que, en definitiva, el projecte actuï com a generador d’oportunitats pels micropobles.