Cinema a la Fresca

El MICFootball 2024 ha generat un impacte econòmic de 14,5 milions d’euros a les comarques gironines

MICFootball
Moment de la presentació de l'estudi sobre l'impacte econòmic del MICFootball 2024 a les comarques gironines / Foto: Miquel Millan

Aquesta última edició, que es va dur a terme per Setmana Santa en quaranta municipis gironins, entre d’ells, Roses, va tenir una audiència mitjana acumulada per televisió superior al milió d’espectadors

La 22ª edició del MICFootball (MIC – Mediterranean International Cup), que va tenir lloc per Setmana Santa (del 26 al 31 de març) en quaranta municipis de les comarques gironines, va ser la dels rècords. Per primer cop en dues dècades es va superar la barrera dels 400 equips, dels 8.000 jugadors i jugadores, i dels 1.000 partits.

Aquest fet s’ha traduït en un impacte econòmic de 14,5 milions d’euros per a la demarcació, segons dades d’un estudi que s’ha presentat avui, dimarts, a la Diputació de Girona. Encarregat pel mateix ens supramunicipal, a través del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i elaborat per Camaleonic Analytics, l’informe deixa clar el fort retorn al territori d’aquest torneig de futbol base de prestigi internacional.

L’acte ha comptat amb la participació del president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Miquel Noguer; el diputat i vicepresident primer del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jordi Masquef; el president de l’Agrupació Esportiva MICFootball, David Bellver, i el cofundador de Camelonic Analytics, Gerard Esteban.

Segons especifica l’estudi, el gruix de la dimensió econòmica produïda per l’esdeveniment arriba de manera directa (10.790.480 euros) a través de la despesa en pernoctacions, dietes i transport de l’organització, dels diferents col·laboradors o patrocinadors i dels assistents al torneig, dividits en dos grups: els que resideixen al país i els que són de fora de Catalunya i han vingut expressament per a l’ocasió.

La resta (3.760.389 euros) la generen, de manera indirecta, els impactes mediàtics, siguin produïts en mitjans tradicionals o a través de les xarxes socials.

“L’aposta de la Diputació de Girona pel MIC ha estat sempre ferma i decidida, des dels seus inicis”,ha recordat el president de la Diputació, Miquel Noguer, (actualment hi ha garantit el suport fins al 2026) per afegir tot seguit que “aquestes dades que presentem evidencien les magnífiques sinergies existents entre l’esdeveniment i la destinació. Aquest és un esdeveniment de projecció internacional que ens permet dinamitzar l’economia local i, alhora, promocionar el nom de la Costa Brava i de la demarcació arreu del món gràcies a la seva força mediàtica”.

Fa sis anys, al 2018, abans de la pandèmia, es va encarregar un estudi de les mateixes característiques, que va determinar que l’impacte econòmic del MICFootball a les comarques gironines era a tocar dels 11,5 milions d’euros. Les dades ara demostren que no només s’ha superat el sotrac de la covid-19, sinó que la projecció és de creixement.

“Teníem xifres al cap, que ens sonaven grans, però conèixer que el MIC genera un impacte al territori de més de 14,5 milions d’euros és una cosa que ens fa sentir més que orgullosos”, ha destacat el president de l’Agrupació Esportiva MICFootball, David Bellver, que ha agraït a la Diputació la iniciativa de portar a terme aquest estudi.

En aquest sentit, ha remarcat que “com a organitzadors del MIC, any rere any busquem fer un millor torneig, mirant de créixer per arribar al màxim del territori possible, però oferint sempre la màxima qualitat. Estudis i valoracions com les d’avui ens donen la força, l’empenta i ens renoven la il·lusió per poder continuar treballant per aconseguir una nova i millor edició del MICFootball”

La repercussió televisiva i els àmbits estudiats

L’estudi constata que el MICFootball repercuteix en el posicionament de la Costa Brava com a destinació de turisme esportiu i projecta la demarcació internacionalment. Hi han contribuït les 42 emissions de partits (34 en directe i 8 en diferit), que han registrat una audiència mitjana acumulada d’1.122.522 espectadors.

També les xarxes socials han afavorit la difusió de la competició i dels municipis que han acollit els partits. Per exemple, la cobertura (reach en anglès) del compte oficial del MICFootball va arribar als sis milions de persones durant la setmana del torneig.

El cofundador de Camaleonic Analytics, Gerard Esteban, ha explicat els detalls de la metodologia de treball d’aquest estudi, que ha utilitzat tecnologia en intel·ligència artificial (IA) per analitzar les dades. «Un impacte de 14,5 milions d’euros és molt destacat i alhora important. Estem parlant d’un torneig, el MICFootball, amb una presència molt sòlida pel que fa la seva part social i esportiva. Però també en l’àmbit econòmic. Això és quelcom que s’ha de posar en valor. També el fet que els municipis que l’acullen en surten beneficiats. N’hem de ser conscients i treballar perquè això pugui continuar creixent», ha explicat.

El MICFootball 2024 ha reunit 412 equips procedents de 39 països. Els futbolistes, d’entre dotze i dinou anys, es van dividir segons la seva edat: alevins de futbol 11 i futbol 7 (U12 A i U12 B), infantils (U13 i U14), cadets (U15 i U16) i juvenils (U18, U19 i F19).

En paral·lel, i amb el suport de l’Obra Social “la Caixa”, també es va disputar el MICIntegra, enfocat a persones amb diversitat funcional, que enguany va arribar a la desena edició amb una participació de 18 equips.