El Museu de l’Empordà inaugura “metAMORfosis”, una nova exposició  comissariada per joves d’entre 16 i 20 anys

Exposició “metAMORfosis”
Mel M. Blanco, Mariona Seguranyes i Eduard Bech durant la inauguració de “metAMORfosis”

“metAMORfosis” inaugurada aquest divendres, 14 de novembre, i que comptarà amb diferents activitats relacionades, es podrà visitar fins al 15 de març de 2026

El Museu de l’Empordà va inaugurar aquest passat divendres, 14 de novembre, la mostra “metAMORfosis”. L’exposició, inaugurada pel propi director del museu, Eduard Bech, la regidora de Cultura de Figueres, Mariona Seguranyes, i la mediadora cultural, Mel M. Blanco, és fruit d’una idea sorgida del projecte “Transistor” de la Xarxa Transversal d’Activitats Culturals, i ha estat comissariada per un grup de joves, d’entre 16 i 20 anys, participants al programa NUC. Residència d’art i creació de continguts per a joves.

Aquest programa, que va tenir lloc entre els mesos de març i juliol de 2025, és una iniciativa que vol connectar la mirada jove amb els espais de cultura. Els joves que hi van participar van treballar col·lectivament explorant com parlar de l’amor a través dels llenguatges de l’art, la mediació i l’experiència vital.

La proposta expositiva “metAMORfosis” és el resultat d’aquest procés fet per joves i adreçat a tothom, una proposta que entén l’amor com un procés viu, plural i en transformació constant. A partir de relats personals, reflexions col·lectives i obres del fons del Museu de l’Empordà, la mostra convida a mirar l’amor des de múltiples perspectives, desmunta mites i repensa les moltes formes possibles d’estimar. A més, l’exposició acaba amb un àmbit participatiu on totes les persones que la visiten poden respondre a la pregunta: “I tu, com estimes?”.

L’exposició es complementa amb un programa d’activitats adreçat als diferents tipus de públic del Museu. S’han programat un seguit de visites comentades a l’exposició a càrrec de les comissàries: Daynara Arias Diaz, Joana Carreras Comas, Jan Iglesias, Iman Kichouhi Birrou, Uxia Oubiña González, Violeta Pineda Garralda, Gabriela Poniatowska, Paula Quintana Ruiz, Paula Rios Romero, Mafalda Rutgers i Martina Yiansens Giménez; i d’Eduard Bech Vila, el director del Museu de l’Empordà, obertes al públic en general. Atenent al públic jove també s’ha organitzat el taller “TikTok: Xarxes, Creació i Cultura”, adreçat a joves d’entre 16 i 30 anys,que impartirà Cabrafotuda, un projecte de creadors de contingut amb gairebé 500.000 seguidors.

En el marc de l’exposició, el Museu acollirà les Jornades PAD. Patrimoni Art Digital és un projecte que impulsa l’art digital, la cocreació i la participació de joves artistes, acostant-los als museus i al patrimoni com a espais de creació contemporània.