El Port de Roses reconegut amb les certificacions ISO i EMAS per la seva qualitat i gestió mediambiental

El Port de Roses

El Port de Roses

Ports de la Generalitat renova les certificacions ISO 9001, ISO 14001 i EMAS a 26 instal·lacions portuàries, entre d’elles, Roses, refermant, així el compromís el seu compromís per la qualitat i la gestió mediambiental

El Port de Roses
El Port de Roses

La renovació de les certificacions ISO 9001, ISO 14001 i EMAS manté el compromís de Ports de la Generalitat per la qualitat i la gestió mediambiental en les  activitats que desenvolupa tant en l’administració del domini públic portuari com en la prestació dels serveis portuaris de manera directa o indirecta.

La certificació de qualitat ISO 9001 i les certificacions ambientals ISO 14001 i EMAS s’han aconseguit a la seu de Ports de la Generalitat de Barcelona i a les 26 instal·lacions portuàries situades al llarg de la costa catalana que inclouen: els ports de Llançà, el Port de la Selva, Roses, l’Escala, l’Estartit, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Blanes, Arenys de Mar, el Garraf, Vallcarca, Vilanova i la Geltrú, Cambrils, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Deltebre, Sant Carles de la Ràpita, Alcanar i les Cases d’Alcanar; les dàrsenes pesqueres de Mataró, el Masnou i Torredembarra; i els embarcadors de Tortosa, Amposta, Deltebre i Sant Jaume d’Enveja.

Aquestes certificacions reconeixen un cop més l’esforç de Port de la Generalitat  per mantenir un sistema de gestió integrat de qualitat i medi ambient. Aquesta eina de gestió defineix uns objectius a assolir quantificables, una planificació dels serveis i les activitats, una estructura organitzativa a tots els nivells i una metodologia definida a través dels procediments, les instruccions i la seva avaluació.

Sistemes de telegestió per reduir el consum energètic

La política de qualitat i medi ambient de Ports de la Generalitat recull les intencions i els principis d’acció de l’organització sobre la seva actuació mediambiental. Una de les millores continues dutes a termes dins d’aquest Pla d’acció ha estat la instal·lació en els ports de comptadors telegestionats tant propis com dels usuaris.
L’objectiu de la implementació d’aquest sistema de telegestió ha estat millorar el control del consum d’aigua i electricitat en els ports.

Aquesta actuació conjuntament amb l’aplicació d’altres millores realitzades en les instal·lacions portuàries ha permès reduir els consums energètics i de materials en els darrers quatre anys. Així, s’ha aconseguit disminuir el consum de combustible un 32%, el d’electricitat un 20%, el de paper un 19% i el d’aigua un 10%, entre d’altres.

En la línia de millora contínua, aquesta empresa pública també disposa d’una Carta de Serveis com a instrument per informar als usuaris de les característiques, prestacions i forma d’accedir als serveis de Ports de la Generalitat. La Carta de Serveis es troba a disposició dels usuaris a  la pàgina web www.portsgeneralitat.org.

D’aquesta manera, l’empresa pública Ports de la Generalitat continuarà amb el seu compromís de treball per un model de desenvolupament més sostenible i respectuós amb el medi ambient tant en les actuacions en infraestructures com en les activitats que porta a terme.