Mes de paraules

El president del Consell Comarcal, Ferran Roquer, demana al ministeri de Foment l’enllaç ferroviari entre TGV i el Logis Empordà

TGV al Logis Empordà
El Consell Comarcal demana Foment la connexió ferroviària del TGV al Logis Empordà

Es tracta de la construcció d’un tram d’un quilòmetre de via ferroviària  demanada reiteradament pel sector empresarial

TGV al Logis Empordà
El Consell Comarcal demana Foment la connexió ferroviària del TGV al Logis Empordà

El president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Ferran Roquer, s’ha adreçat per carta al Secretari General d’Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño González, per reclamar-li el seu suport a la construcció de l’enllaç entre la línia del TGV, a l’alçada de l’estació de Vilamalla, i la plataforma logística Logis Empordà. Es tracta de la construcció d’un tram d’un quilòmetre de via ferroviària que s’ha vingut reclamant en els darrers anys des dels sectors empresarials de la demarcació.

Roquer assenyala, en la seva carta a l’alt càrrec de Foment, que “coneixeu perfectament l’escenari en el que es troba aquest projecte. Per això li plantegem que, en la mesura de les seves competències, contribueixi a donar-hi l’impuls definitiu” tot afegint que “es tracta d’una actuació que es pot realitzar sense dificultats tècniques i amb un mínim cost econòmic. (…) Aquesta inversió, a més, tindria un retorn a curt termini, ja que permetria que les diverses empreses que estan interessades en invertir en el centre intermodal, puguin fer-ho al quedar superat l’obstacle que representa la necessitat de tenir resolt l’enllaç ferroviari a l’ample de via europeu”.

Paral·lelament, el president del Consell Comarcal recorda al Secretari General d’Infraestructures que “la superació d’aquest obstacle repercutirà, simultàniament, en la potenciació del trànsit ferroviari en el tram gironí del Corredor Mediterrani on s’estima que pot arribar a assolir un increment de l’ordre d’un 11%. També repercutiria en fer viable el reivindicat tercer carril per al transport de mercaderies fins a Portbou”.

La carta de Roquer acaba assenyalant que “considerem que l’interès real i contrastat que comporta la inversió estatal sol·licitada, que té el suport de la iniciativa privada per considerar-ho un projecte prioritari, requereix sumar totes les capacitats i recursos, a partir de la cooperació institucional en el marc integral de les actuacions interadministratives. Per tot això, demanem un suport actiu i l’actuació ràpida i decidida del Ministeri de Foment, donant-li al projecte un alt grau de prioritat per tal de no perdre la oportunitat històrica que suposa desbloquejar, d’una vegada per totes, aquesta peça clau que pertany al tram Perpinyà-Figueres de la xarxa ferroviària transeuropea de transport de mercaderies”.