El sector tèxtil manté que l’escenari de la Covid19 potenciarà la moda sostenible i de proximitat

Seminari Qstura

Moment del seminari virtual al voltant de la moda

Ahir es va celebrar un seminari telemàtic al voltant del sector de la moda dins l’escenari actual i futur del coronavirus

Una moda més sostenible, de proximitat i amb valors. Aquest és el camí que creuen que seguirà el sector els grans professionals que ahir van participar en el webinar organitzat per Qstura, escola de moda i tèxtil de referència amb seu al Parc Científic i Tecnològic de Girona. Amb el títol: El sector de la moda: anàlisi, reivindicació i futur en l’escenari de la Covid-19, el seminari s’ha centrat en les perspectives i reptes per a fer front a la situació actual, amb una visió força optimista. Qstura va presentar un nou i reivindicatiu Spot 2020, que reuneix els reptes de reconversió de la moda.  

La presentació del seminari va anar a càrrec de Sílvia Castelló, CEO de Qstura, que va animar a aprofitar el moment per reflexionar i introduir canvis. Marta Coca, responsable del Departament de Moda del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya, va destacar que “ja feia temps que es feien passos de sostenibilitat i innovació, però ara més que mai és el moment d’accelerar els canvis. Estem convençuts que els consumidors premiaran les marques que cuiden l’entorn, la proximitat, la moda ètica”. Miquel Àngel Oliva, director General de la Fundació Privada per a la Creativació, va centrar la seva intervenció en reflexionar sobre com es pot sortir reforçat, tot i a les dificultats del moment, afirmant que “d’aquesta situació en pot sortir un sector més digital, participatiu i creatiu”.

A la taula rodona de debat hi van participar Jan Andreu, director general Grup Andreu I Andge investments; Arantxa Algas, responsable de producte de Bóboli;  Esther Noriega, Disenyadora de Moda; i Montse Bayén, Co-Impulsora de Back To Eco. Aquests professionals es mostren convençuts que es generaran noves oportunitats per al sector. “Cal vendre d’una altra manera, aproximar-se més al client des del món digital i sumar experiències a la seva compra”, es va assegurar.

El sector, que com molts altres s’ha vist molt afectat pel Covid19, considera que de les dificultats se n’han de treure oportunitats i que el món ha de tendir a no acumular, fer compres de roba de valor, produïda amb les condicions laborals justes i de marques que cuidin el medi ambient.

La conferència final va anar a càrrec de Gema Gomez, directora fundadora de Plataforma Slow Fashion Next, que també va deixarconstància que “els canvis en el sector de la moda s’han accelerat amb l’actual escenari. La creativitat, la innovació, la sostenibilitat, el producte de proximitat, són valors molt importants”. David Martí, president d’AENTEG (Associació d’Empreses de noves Tecnologies de Girona) va intervenir en la jornada destacant que el món digital tindrà cada cop més importància per a les empreses.