Mes de paraules

El Servei de Teleassistència de Roses atén 6.733 trucades durant 2014

Ajuntament de Roses
Moment de la reunió entre representants de l'Ajuntament de Roses i de Servei de Teleassistència

Aquest servei realitza un seguiment continuat de les persones grans o amb mobilitat reduïda permetent millorar la seva seguretat i qualitat de vida

Ajuntament de Roses
Moment de la reunió entre representants de l’Ajuntament de Roses i del Servei de Teleassistència

El regidor i tècnics de l’Àrea de Benestar Social de Roses, s’han reunit recentment amb el Servei de Teleassistència per fer balanç del funcionament i gestió d’aquest servei assistencial a Roses durant el darrer any 2014, el qual ha comptabilitzat un total de 136 persones usuàries del servei, xifra que representa una cobertura del 3,84% de les persones més grans de 65 anys del municipi. Una altra prestació amb què compta són els dispositius de seguretat que permeten detectar situacions de risc o d’emergència a les llars dels usuaris més vulnerables (fum, foc, gas,…) que en el cas de Roses compta amb un total de 8 dispositius en funcionament.

El perfil dels usuaris a Roses correspon a un 73,9% de dones front a un 26,1% d’homes. Per segments d’edats, el 53,8% tenen de 65 a 84 anys, el 43,7% més de 85 anys i un 2,5% de 18 a 64 anys. La majoria de les persones que reben aquest servei a Roses viuen soles (58,8%), mentre que un 34,5% ho fan acompanyats d’una persona i un 6,7% de més d’una.

Durant el passat any el Centre d’Atenció ha gestionat un total de 6.733 trucades del municipi, entre les rebudes dels propis usuaris i les realitzades pel propi Servei als domicilis per conèixer l’estat dels usuaris, oferir-los informació, etc. D’altra banda, s’han atès també 1.107 serveis de seguiment, consistents en parlar telefònicament amb les persones que es troben en període de convalescència després d’una malaltia o operació, recordar la presa de medicaments o les cites amb el metge, fer l’acompanyament en un procés de dol o felicitar per l’aniversari, entre d’altres.

Per últim, el nombre d’emergències realitzades durant 2014 han ascendit a 135 i el nombre de visites a domicili ha estat de 256.

El Servei Local de Teleassistència (SLT) que ofereix la Diputació de Girona conjuntament amb els consistoris de la demarcació, consisteix en el subministrament d’un dispositiu electrònic a les persones usuàries, a través del qual, prement el botó del polsador, es contacta directament amb els professionals del Centre d’Atenció de Teleassistència sense necessitat de despenjar el telèfon ni marcar cap número i parlar des de qualsevol punt de casa. El servei ofereix atenció permanent les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Des del consistori rosinc es valora molt positivament la tasca realitzada pel Servei Local de Teleassistència ja que implica augmentar la seguretat i una major autonomia funcional als seus usuaris i proporciona tranquil·litat tant a elles mateixes com a l’entorn familiar.