Programa Reallotgem

El Síndic de Greuges de Catalunya valora molt positivament la tasca de l’Ajuntament de Roses

El Síndic de Greuges de Catalunya valora molt positivament la tasca de l’Ajuntament de Roses
El primer tinent d'alcalde de Roses i regidor de de l'Àrea de Govern Obert, Joan Plana, durant la roda de premsa

El Síndic de Greuges de Catalunya es desplaça cada any a Roses per atendre les demandes i queixes dels vilatans gràcies al conveni signat amb l’Ajuntament amb la finalitat de potenciar la defensa dels drets de les persones de la Vila

En una roda de premsa el regidor de Govern Obert de Roses, Joan Plana, ha afirmat que el Síndic de Greuges, en el seu informe anual, “valora molt positivament la tasca de l’Ajuntament de Roses, en el sentit que respon de forma eficaç i ràpida a les demandes de la ciutadania en tot el que fa referència a les competències municipals, així com també en tot el que fa referència a la capacitat de fiscalització i transparència de la ciutadania vers l’administració”.

En aquest sentit, Plana, ha remarcat que “això s’ha de posar en valor perquè en poques setmanes és ja el tercer reconeixement que rep l’Ajuntament en aquest àmbit, en primer lloc de l’AOC – Adminstració Oberta de Catalunya – on vam quedar en el top 10 dels ajuntaments del país en la nostra franja de població; en segon lloc, en rebre el Segell InfoParticipa de la Universitat Autònoma de Barcelonaque va recollir ell mateix el passat 10 de maig -, i per últim aquest informe del Síndic de Greuges que diu que la feina l’Ajuntament de Roses és bona”.

Aquests reconeixements tenen una especial incidència en la seva progressió, en el sentit que la tasca de l’Ajuntament de Roses, com administració local, és reconeguda any rere any.

Punts a millorar: més àgil en la resposta i amb un llenguatge menys oficial i més entenedor pels ciutadans

Entre els punts que el Síndic de Greuges demana a l’Ajuntament de Roses que ha de millorar i que plasma en el seu informe estan, primer, “que siguem una mica més àgils en la resposta a les demandes del Síndic, i en segon lloc, que és un tema especialment interessant, és el concepte d’un llenguatge entenedor, és a dir, que en tota aquella documentació que surt de l’Ajuntament per tal de comunicar-nos amb els ciutadans hem de procurar que estigui redactat d’una manera clara, que estigui d’una manera comprensible per qualsevol persona que no tingui coneixement i que no tingui coneixement del funcionament de l’administració, ja que sovint utilitzem en els documents un llenguatge excessivament tècnic i excessivament legalista, que fa que no quedi clar que li estem dient a la ciutadania”.

Precisament, el llenguatge és un element que cada cop més s’està valorant en les diferents administracions, ja siguin locals, supramunicipals o provincials i, fins i tot, la pròpia Universitat Autònoma de Barcelona, que atorga el segell InfoParticipa, és un dels punts que avalua en les seves puntuacions, “per tant, recollim el guant tant de la UAB com del Síndic de Greuges per tal d’anar, progressivament, reformant el llenguatge oficial de l’Ajuntament de Roses”, ha puntualitzat el primer tinent d’alcalde.

En definitiva, l’informe del Síndic certifica positivament dos aspectes: que l’Ajuntament de Roses com administració local fa bé la seva feina i que, any rere any, va millorant. I això, ha dit Plana, “és gràcies al que nosaltres internament en diem Grup Motor, que és un grup de treball intern amb totes les Àrees involucrades en tot el que seria el funcionament intern de l’administració”.

El Síndic de Greuges de Catalunya es desplaça cada any a Roses per atendre les demandes i queixes dels vilatans gràcies al conveni signat amb l’Ajuntament amb la finalitat de potenciar la defensa dels drets de les persones de la Vila.