Els amants del suquet de peix tenen una cita a Roses del 27 d’octubre al 5 de novembre

Els restauradors que han assistit a la presentació amb el regidor de Turisme, Fèlix Llorens

Durant 10 dies, del 27 d’octubre al 5 de novembre, un total de 13 establiments de restauració participaran en una nova campanya del Suquet de Peix de Roses

Aquest matí s’ha presentat a l’Aula Gastronòmica de Roses la campanya del Suquet de Peix de Roses 2023. L’acte ha comptat, que ha anat a càrrec del regidor de Turisme de Roses, Fèlix Llorens, ha comptat amb la presència dels restauradors dels restaurants Avenida, Falconera, La Cala, Hotel Risech, Roc Fort i Sumac.  

Una campanya del Suquet de Peix, plat estrella de la gastronomia local, que es portarà a terme del 27 d’octubre al 5 de novembre, sent un total de tretze restaurants rosincs els que oferiran menús que tindran el suquet com a plat estrella, acompanyat amb una gran varietat d’entrants i postres, i maridats amb vins DO Empordà.

Amb rap, calamars, gambes, escórpora, orada, turbot, llobarro, clavellada… el Suquet de Peix s’adapta als gustos i exigències de tots els paladars i els amants d’aquest tradicional plat de pescadors tenen l’oportunitat de comprovar-ho a Roses, podent escollir entre tretze propostes diferents al llarg dels deu dies que durarà la campanya.

La campanya del suquet ofereix així en cada nova edició una àmplia mostra de la versatilitat d’una recepta d’arrel tradicional que ha evolucionat al llarg dels anys i on cada xef posa el seu estil personal. Els restaurants que hi participen són: Avenida, Bitákora, Ca la Valeria, El Mirador de l’Almadrava, El Trull, Falconera, Cal Negre, La Cala, l’Àncora, Risech, Roc Fort, Sa Brasa i Sumac.

Origen pesquer

La recepta originària preparada pels pescadors durant les seves jornades de feina consistia en patates i morralla, aquelles peces de peix menys cotitzades a la llotja. Amb el pas del temps, els restaurants de la localitat han reinterpretat de cent maneres aquella elaboració, substituint la morralla per peixos com rap, mero, daurada, congre, escamarlans…o innovant en les elaboracions d’aquest plat tan versàtil.

La campanya gastronòmica dedicada al suquet de peix ha esdevingut ja un clàssic de la temporada de tardor a Roses, que promociona i posa en valor la restauració local i els productes autòctons, com són el peix fresc de Roses i els vins de l’Empordà.

Suquet de Peix i vins de la DO Empordà, combinació guanyadora

El maridatge perfecte a tots aquests saborosos menús el proporcionen els excel·lents vins de la DO Empordà. Per això, els restaurants participants, com a principals prescriptors dels productes de proximitat, recomanen el vi apropiat de la DO Empordà per acompanyar cadascun dels menús. D’aquesta manera, maridant els productes del mar i de la terra, es pot assaborir tota l’essència de l’Empordà.

Promoció en mercats de proximitat

La campanya, que coincideix amb el període festiu de Tots Sants, quan Roses rep un important nombre de visitants, es promociona a través de diferents accions publicitàries i de comunicació en els mercats locals de proximitat (Empordà, Garrotxa, Ripollès, Catalunya, Andorra i sud i centre de França). S’adreça principalment a un públic interessat a descobrir l’oferta gastronòmica, que valora el bon ofici dels xefs i que aprofita la tardor per gaudir de Roses i del seu excepcional patrimoni cultural, natural I gastronòmic.

Novetats per la campanya del Suquet del 2024

Segons ha desvetllat el regidor de Turisme, Fèlix Llorens, “aquest campanya del Suuquet és continuista respecte anys anteriors”, però ha anunciat que “estem pensant introduir alguna novetat de cares a l’any vinent i, per aquest motiu, convocarem als restauradors a una reunió per entre tots consensuar que es el podríem fer pensant en el 2024”.

Tota la informació sobre els restaurants participants i els menús detallats  es troba al portal web de Turisme de Roses: www.visit.roses.cat i també en els tríptics que es distribueixen a la Oficina de Turisme i a diversos establiments de Roses.

Exit mobile version