Els apartaments turístics de Girona impulsen a través de TikTok una campanya per atraure nous visitants

Associació Turística d’Apartaments Costa Brava- Pirineu de Girona

Dins el context d’aquesta campanya s’ha creat un nou concepte, Bravitud,  que neix de la unió de les paraules Costa Brava i Actitud

L’Associació Turística d’Apartaments Costa Brava- Pirineu de Girona (ATA) ha decidit donar un pas més en la seva estratègia de transformació digital i ha dissenyat una enginyosa campanya de promoció que no només pretén recuperar visitants i atraure nous públics,  sinó també reforçar la destinació, apel·lant a les emocions.

Per aquest motiu la patronal dels apartaments turístics de Girona s’ha fixat en la xarxa social TikTok, que compta amb 800  milions d’usuaris, per vehicular la campanya convertint-se d’aquesta manera en l’Associació turística pionera amb una presència estratègica en aquest nou canal . Aquesta xarxa social és molt popular entre els joves tot i que cada vegada és present en públics de totes les edats.

A més, s’ha creat un nou concepte, Bravitud que neix de la unió de les paraules Costa Brava i Actitud, i que té per objectiu humanitzar la Costa Brava i, per extensió, tot el territori gironí, i dotar-la de personalitat pròpia. La campanya té com a punt de partida aquest nou concepte i la idea és anar construint la seva definició amb l’ajuda dels usuaris de la xarxa social de moda. El projecte es farà extensiu també a la resta de canals digitals de l’entitat.

La iniciativa, que es projecta més enllà d’aquesta temporada,  s’impulsa en col·laboració amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, i ha estat dissenyada per Growtur, l’agència i escola especialitzada en Growth Marketing del sector turístic.  

Estratègia de gamificació

La campanya vol involucrar als propis usuaris  per tal que, a través dels vídeos que aniran pujant al TikTok  amb l’etiqueta #Bravitud, contribueixin a anar definint el nou concepte que s’ha creat, i per saber també quines són les seves motivacions i  expectatives. Un dels aspectes més innovadors és que la proposta es planteja seguint  una estratègia de gamificació per tal que la campanya es visqui com una experiència de joc.

A través d’aquest nou projecte l’ATA continua la seva transformació digital i integra la co-construcció del nou concepte  com element base per assegurar l’èxit de la iniciativa amb aquesta nova audiència. A més, s’ha creat un domini al web de l’Associació (www.bravitud.com) on s’aniran recollint tots els vídeos que pengin els usuaris  i que prèviament s’hauran compartit al compte  de TikTok de l’entitat ( @atapartmentsgi) . Quan acabi la campanya  ( a mitjans de setembre), s’elaborarà un vídeo  final amb la definició de la nova paraula que s’haurà construït entre tots els participants.

“La situació que estem vivint ens ha portat a ser més imaginatius que mai i a reinventar-nos i, sens dubte, també a anar avançant en la nostra estratègia de transformació digital. En les xarxes  socials les tendències evolucionen molt ràpid i ens donen una gran oportunitat d’entrar contacte amb nous públics  que hem d’aprofitar. El fet d’incorporar els usuaris en el procés de definició del nou concepte resulta fonamental per assegurar que oferim el contingut que ells esperen i de qualitat “, expliquen des de l’Associació Turística d’Apartaments Costa Brava-Pirineu de Girona.

El fundador de Growtur, Rafael de Jorge, afirma que “les plataformes digitals  han fet canviar el sistema de col·laboració i tot es pot construir de forma global entre tots.  Aquest és l’objectiu de la campanya. Fem que la gent participi en dotar de personalitat la nostra destinació i ho fem en format de joc per tal d’aconseguir augmentar el seu abast  i que la transformació de la reputació, en aquest cas de la Costa Brava, la facin moltes persones. Per intentar revertir la situació actual no només a nivell econòmic sinó humà, apel·lem a la part més emocional”.