Mes de paraules

ERC Roses afirma que les Àrees de Cultura, Promoció Econòmica i Turisme han de ser vinculants

ERC Roses
D'esquerra a dreta: Èric Ibáñez, Gerard Olivé i Joan Plana

Aquestes tres àrees, Cultura, Promoció Econòmica i Turisme, vinculades “són el principal motor econòmic de qualsevol societat”

ERC Roses
D’esquerra a dreta: Èric Ibáñez, Gerard Olivé i Joan Plana

El coordinador de Cultura, Gerard Olivé, i el coordinador de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica, Èric Ibáñez, van presentar ahir a l’hotel Marina els eixos bàsics que portarà ERC Roses al seu programa electoral. Unes directrius que portaran a terme en cas d’assumir l’alcaldia.

Olivé va destacar davant els assistents els tres eixos cabdals que contemplem el projecte de Cultura d’ERC Roses “el foment de la creativitat, promocionar el patrimoni històric i cultural i la cohesió social, és a dir, fomentar Roses com una Vila on tots, però tots i totes, s’involucrin, que la societat s’impliqui en el progrès social de poble”.

Per la seva banda, Ibáñez va remarcar que el Turisme, com a principal motor econòmic de Roses també cal potenciar-lo en tres direccions: la natura, la gastronomia i el patrimoni, destacant aquest últim, “a Roses tenim un conjunt patrimonial espectacular que hem de posar en valor creant un producte i una marca que situïn Roses en el mapa del turisme cultural, a banda del sol i la platja. Un turisme cultural que pot diversificar l’oferta i fer que la temporada de turisme sigui més ample a llarg de l’any”.

El candidat d’ERC Roses a l’alcaldia, Joan Plana, encarregat d’obrir i tancar l’acte, va afirmar que les Àrees de Cultura, Promoció Econòmica i Turisme han de ser vinculants, ja que “la Cultura és un motor econòmic de les societats i és un motor també del turisme”, va assenyalar que Roses té un sistema de producció cultural potent a nivell artístic, literari, musical i patrimonial, “i la seva difusió és un motor econòmic per a tot el territori”, va explicar l’alcaldable republicà, el qual va posar un exemple de la importància de la Cultura en la economia dels països, “als Estats Units la segona industria del país és la cultural, només per darrera l’armamentista, i a Itàlia s’han unificat els Ministeris de Cultura i Turisme, perquè la manera que Cultura sigui sostenible, és a dir, que tingui un retorn social, un retorn econòmic és vinculant-la al Turisme”.