Mes de paraules

Es clou a Roses la cinquena edició del programa ‘Aprenem Jugant’

‘Aprenem Jugant’ a Roses
Diferents moments de la darrera i última sessió del programa ‘Aprenem Jugant’ , celebrada a l'Escola Narcís Monturiol

Amb dos tallers de circ, sobre acrobàcies, equilibris i malabars va finalitzar la cinquena edició del programa ‘Aprenem Jugant’ de Roses

‘Aprenem Jugant’ a Roses
Diferents moments de la darrera i última sessió del programa ‘Aprenem Jugant’ , celebrada a l’Escola Narcís Monturiol

L’objectiu general del Programa ‘Aprenem Jugant’, gestionat per Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses i emmarcat dins el Pla Educatiu Municipal, és promoure i divulgar coneixement, contribuint a que els infants i joves de Roses esdevinguin persones actives, amb criteri, formades i responsables enfront els nous reptes de la societat. El programa ha de contribuir a donar resposta a les seves curiositats, a generar més preguntes, a potenciar la vocació per interessar-se i aprendre constantment, més enllà de l’activitat lectiva formal. Les activitats pretenen fomentar l’ús educatiu i socialitzador del temps lliure de l’infant o jove i les seves famílies, a partir d’una proposta d’activitats formatives plantejades de manera amena i dinàmica, principalment en dies festius.

I el passat dissabte, 23 de juny, es va cloure a l’Escola Narcís Monturiol, l’edició d’enguany de l’Aprenem Jugant’, en la qual es va portar a terme durant el matí, al pati de l’escola, un taller de circ sobre acrobàcies realitzades amb una estructura de tela i una altra amb un trapezi, mentre que a l’interior es va desenvolupar un altre de malabars i equilibris sobre objectes, com monocicles, cables i xancles, entre d’altres aparells.

I dissabte a la tarda es va dur a terme un tercer taller, també de circ, però en aquesta ocasió es va explicar als joves participants les bases per assolir una bona preparació als salts i les acrobàcies, potenciant les qualitats físiques  i artístiques dels participants, tot treballant els valors de l’autosuperació, la confiança i l’autoestima.

L’edició d’enguany del programa ‘Aprenem Jugant’ s’ha desenvolupat durant els quatre primers dissabtes d’aquest mes de juny, i que han estat els següents:

  • El taller familiar emociona’t va servir per introduir, de manera relaxada, als joves en el món de les emocions i la seva gestió, des d’una vessant lúdica i vivencial. Van participar 15 nens i nenes, que van gaudir amb la proposta.
  • El taller de Kapla va ser un èxit, ja que als 15 participants, a banda d’agradar-lis molt, els va permetre experimentar amb les fitxes Kapla fent multituds de construccions i figures gegants on hi entraven persones senceres.
  • La xerrada per a famílies sobre l’assetjament en l’àmbit escolar, es va plantejar com un taller participatiu. En aquesta la quantitat de participants va minvar, el que va redundar en la qualitat de la trobada.
  • Taller de circ: “Aeris i equilibris”, va ser l’últim i el més multitudinari, amb un total de  de 30 participants, ja que va esdevenir en un circuit amb multitud  de propostes de circ per als més menuts.

De cares a la tardor de 2018, l’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses està preparant una nova programació per a infants, joves i les seves famílies, amb propostes d’astronomia, arquitectura i alimentació.
Una nova edició del programa ‘Aprenem Jugant’ que comptarà amb un prestigiós i mediàtic nutricionista, escriptor, el qual formarà i resoldrà els dubtes que puguin tenir sobre l’alimentació dels seus fills.

‘Aprenem Jugant’ des del 2013

La primera edició del Programa  Aprenem Jugant es va portar a terme el  mes de maig de 2013.  L’èxit de participació, i la satisfacció mostrada en general per tots els participants i docents implicats en les activitats, han fet avançar el projecte, arribant enguany a la seva cinquena edició.

L’objectiu general del programa és  promoure i divulgar coneixement, contribuint a que els infants i joves de Roses esdevinguin persones actives,  amb criteri,  formades i responsables enfront els nous reptes de la societat. El programa contribueix a donar resposta a les seves curiositats, a generar més preguntes, a  potenciar la vocació per interessar-se i aprendre constantment,  més enllà de l’activitat lectiva formal.